Irri

Helgen har varit väldigt rolig på många sätt. Bortsätt från att jag losade min plånbok. =o( Var ute med alla andra svenska Au Pair tjejer och firade sveriges nationaldag i lördags. Först var vi på en hemmafest, där jag träffade mycket nytt folk, men även väldigt många som jag träffat tidigare men inte sett på ett tag. Alla svenne bananer hade en målad sverigeflagga i på kinden. Jag nöjde mig dock med en på handleden. Har ni tänkt på det att man blir extra svensk när man är i utlandet? Helt plötsligt är allt bra med Sverige och alla traditioner tar man stenhårt på. Hade jag varit hemma hade nog nationaldagen firats med en extra lång sovmorgon... And that's about it.
Efter förfesten styrde vi klackarna ner mot stan, TACK OCH LOV INTE mot Provador, utan till ett ställe jag inte varit på innan kallat Carpark. Helt okej ställe enligt mig speciellt i gott sällskap. Jag tappade tyvärr bort folk mest hela tiden men var dock aldrig ensam. Jätte kul att träffa Liz igen by the way. Efter Carpark förflyttade vi oss till Wildfire. I kön (eller om det kanske var innan) träffade jag två arabiska män som jag självklart pratade arabiska med (så gott jag kunde). När vi kommit fram i kön och vakten frågar efter lägg så fick jag panik. Min plånbok var borta! BORTA! Jag kutade, mer eller mindre, tillbaka till första stället men det var ingen som lämnat in den där.
Så nu är jag ett visakort och ett nya zeeländskt körkort fattigare. =o( Körkortet är det jag är mest ledsen över. Har fan inte råd att införskaffa ett nytt. *SUCK* Inte om jag måste göra översättningen av mitt sveska körkort IGEN, eftersom de tog originalet.
Har iallafall införskaffat ett nytt ASB card. Var lättare än jag trodde. Knatade in på banken idag och förklarade läget. Bank damen fixade ett nytt kort right away. Kostade mig bara fem dollar. Tack och bock, säger vi för det! Känns väldigt skönt. 

Imorgon är jag ledig! Det kom väldigt lägligt eftersom jag känner mig mer och mer förkyld. Har en jävligt irriterande rethosta och har legat och hostat hela natten. Ikväll fick jag någon kuckelimuck medicin som Mark gav mig. Den verkar hjälpa lite. Sedan letade Nicky fram någon örtolja som man ska ha på en trasa och andas in. Känns bra faktiskt. Har oljan på en liten trasa som jag fäst i tröjan som en haklapp. Funderar på om jag ska köra lite nässpray också. Var även in på dollar shoppen idag och införskaffade Vicks salva som jag smörjt in på bröstet.

Funderar på om jag ska knata upp till shoppen och köpa mig lite salt & vinäger chips och Cola zero kanske. ;o) Det är jag väl värld när jag är sjuk och allt?

Jätte kul när ni kommenterar! =o) Ni vet inte hur glad jag blir. Ha det gott! BIG hug!

Kommentarer
Postat av: D'ida

aaah san javla otur gumman! men det loser sig.. trodde ifs redan att det hade lost sig men icke! typiskt.......

2009-06-10 @ 10:34:06
URL: http://idascorner.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0