Mardröm??

Hade en så sjuk dröm inatt/morse. Drömde att jag var tillbaka i Sverige. Jätte kul att se alla igen och så. Men minns att jag pratade med någon och sa att det kändes som att jag aldrig varit borta. De känndes så himla konstigt. I drömmen hade jag lämnat Auckland typ nu. Nicky var på syd ön och jag hade bara åkt (fast jag hade varit här i ett år i drömmen) utan att säga hejdå ordentligt till familjen. Vet att jag fick jätte ångest över att jag inte kramat om Frankie och Max och fick värsta paniken. Då vaknade jag. Blev överlycklig att jag vaknade upp i Kinot. Kan inte förklara känslan jag hade i drömmen, det var bara så obehagligt.
Fattar inte att jag redan har ångest över att jag en dag faktiskt ska åka härifrån. Älskar "mina" småttingar jag tar hand om! Promenaderna med Max ifrån skolan då han pratar om allt och ingenting. Frågar om Sverige och fotboll och andra saker jag ibland inte har svar på. När Frankie kryper upp i min famn och viskar "jag älskar dig", när hon sjunger "blinka lilla stjärna" på toaletten, eller säger "Mamma mia tuttarna kliar". Jag vet bad BAD nanny, som lärt henne det. Men hon är ju så söt när hon säger det, och jag skrattar lika mycket varje gång. Eller när hon vill något och säger" My gorgeous nanny".

Idag var jag in till stan och träffade Linnea och Sanna på Auckland art gallery. Lite intellektuell sådär en lördag eftermiddag. Mycket jag gillade på utställningen men även massor som jag ratade. Ibland är konst bara för konstigt. Efter vi gått omkring och studerat och analyserat lunchade vi. Mindre mysigt ställe med as jobbig personal. Min svamp- och kycklingpaj (mest svamp) blev dock helt okej med massa salt och peppar på. Är dock ganska säker på att vi inte går dit igen.

Filmkväll hos Ida ikväll. Det ska bli mys. Känner verkligen inte för att festa denna helg. Är mest trött och depp. Filmkvällar is the shit numera. I like! Jag som kör ikväll också, får se om vi hittar dit. Ska plocka upp Linnea och Sanna på andra sidan (jag vet inte vad) från var jag bor(?) Lång ifrån mig allafall! Sedan ska vi försöka hitta väget till Albany. Lycka till på oss alltså. Sist jag och Linnea skulle åka till muséet gick det ju sådär.

Ska nog ringa Ida och be om en vägbeskrivning. Vad det nu ska hjälpa till, kommer iallafall åka fel. Men har väl en lite större chans om jag vet ungefär vart vi ska. Vart vi ska ta av från motorvägen är väl ett måste iallafall. Sen får vi väl snurra runt. Hemvägen vill jag inte ens tänka på. Haha! Men det blir ett senare problem. ;o)

Puss lilla ko - vi ska iallafall åka över en bro!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0