Panik!!

Tror mitt hjärta stod still där för några sekunder. Blev ju av med mitt Visa kort i lördags. Gick till polisen och allt. Vet inte vart jag ringde, men trodde iallafall att jag fixat så mitt kort var spärrat. Men icke! Gick in på min internet bank för att jag skulle kolla om mina skattepengar kommit in. Det hade dem. Jag gjorde även en annan upptäkt. Den 8/6, vilket innebär två dagar efter jag förlorat mitt kort, är det någon som tagit ut 500 kronor ifrån mitt konto. Märkligt! Hur kan det vara möjligt? Det står bara uttag så det måste väl vara från en automat då eller? Och det är ju inte möjligt utan koden. Jag hade iförsig mitt Nya Zeeländska kort i plånboken också. Men för att kunna använda det måste de väl åtminstone se ut som jag, eller? Asså fan! Hur är det möjligt?! Varför ska det här hända när jag är på andra sidan klotet. Känner mig så jävla liten och hjälplös. Och vart fan var det jag ringde när jag snackade med någon som sa att det var fixad med mitt konto så det var spärrat? Känner mig så jävla lurad på något sätt. Vet inte av vem eller varför. Men någonstans är det någon som lurat mig BIG TIME!
Kul att göra upptäkten mitt i natten också, ingen man kan ringa och prata med. I panik skickade jag iväg ett sms till mamma. Vad tänkte jag att hon skulle kunna göra? Jag ringde istället Nordea och spärrade mitt kort själv. Så blev jag så jävla ledsen när jag insåg att jag även hade mitt "ringa utomlands" kort i plånboken. Så nu är det Nicky och Mark som fick betala för det samtalet. Men ska prata med dem imorgon och förklara läget. För hoppningsvis kanske de har så man kan se vilka nummer man ringt, så kan jag betala själv. Jag vette fan vad jag ska skriva. Bara sitter här och gråter. Fy fan säger jag bara!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0