Upp och ner

Vilken intensiv dag det varit idag. Vet inte vart jag ska börja, men tar det väl i tidsperspektiv då. 

 

Åkte med mamma tidigt på morgonen eftersom min bil är kvar på verkstaden. Jag var på hotellet vid 7.30, laddade nyckelkortet och gick upp till gymmet. Kors i taket säger jag bara, jag som inte satt min fot på gymmet på jag vet inte hur länge. Jag bestämde mig för att det fick räcka med lite cykling, Ställde in tiden på 40 minuter och jävlar vad jag trampade, trodde nästan att jag skulle tuppa av. När tiden var avslutad hade jag cyklat 11 kilometer och gjort av med cirka 250 kalorier. En dusch på det och sen in i solariumet. Lite nöjd var jag med mig själv när jag kom ner till jobbet med rosenröda kinder. 

 

Jag jobbade på som jag skulle under dagen och det gick relativt smärtfritt. Förutom att jag blev djupt besviken på Magnums nya DYRA glass, mycket mindre än original Magnum glassarna och äcklig. Plus att alla kalorier jag kämpat med tidigare på morgonen kom tillbaka genom att bara äta den glassen!

 

När alla andra på min avdelning gått hem började problemen. Mitt kort laddades ur och det gick inte att ladda om. På mitt jobb behöver man nyckelkortet för att överhuvudtaget kunna röra sig på hotellet. Det går till allt: Houskeeping (tvättstugan/kontoret där vi håller till), vårt fikarum, där jag för övrigt låst in min väska, omklädningsrummet, hissen, ja man behöver det för att till och med kunna lämna hotellet. Jag fick ta en städnyckel istället problemet med dem är att de har inte samma tillgångar som våra kort, jag kommer till exempel inte in i omklädningsrummet eller fikarummet med den nyckeln. Efter mycket om och men fixade det sig på ett annat sätt orkar inte gå in på detalj, och det är relativt ointressant också, men det fixade sig med hjälp av en makapär man kopplar in i dörrlåset och kan låsa upp på så vis. 

 

Under dagen fick jag även veta att han på verkstaden varit och besiktat min bil. Inga glada nyheter där inte. Tre fel som måste åtgärdas och det skulle tydligen gå på 5000 kronor. Pengar jag inte har. Något deppad kan man säga att jag blev. Nu vet jag inte hur jag ska göra med bilen. Får väl sälja den som den är och hoppas på att jag kan få några sketna korvören för den. Det var en stor besvikelse! 

 

Till råga på allt så får jag veta att min pappa legat på akuten idag! Han hade trillat ner från en stege på jobbet och slagit i huvudet. Riktigt otäckt. Ska ringa honom senare och se hur det är med honom, men mamma pratar ju i telefonen! 

 

Väl hemma så fick jag iallafall två glada överraskningar. Mitt internationella körkort! Så nu kan jag köra i Nya Zeeland och Australien (om jag nu bestämmer mig för att åka dit sen). Tror även att jag skrev med USA på lappen. Man vet ju aldrig vart man hamnar. Det blev jag sjukt glad över. Och så fick jag hem utdrag ur belastningsregistret. Fläckfri som man är så hade de inget att skriva om mig. 

 

Ja, en riktigt hektisk dag kan jag bara säga. Håll alla tummar och tår för mig nu! På lördag är det hälsokontroll, vill inte ha några fler tråkiga nyheter. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0