Inte behagligt

Märks att det är höst här nu. Löven, blommorna och resten av naturen börjar gå i bruna nyanser och vissna bort. Om inte det var teckan nog så kommer regnet med allt för jämna mellanrum och påminner en om det. När den bitande kylan även biter rag i en, ja då är det ingen tvekan om saken. Det är väldigt kallt även innomhus. Här har de inga element på väggen i varje rum eller centralvärme som  i Sverige. Utan här har man en heater, el element, som man kopplar in i eluttaget eller en annan slags heater som blåser ut varmluft.
Jag har självklart blivit förkyld. Har fått tillbaka min hemska hosta och snorar. Vissa dagar har jag även ont i hals och öron, men det är mest på torsdagarna. =oP Det går liksom upp och ner hela tiden. Funderar på om jag ska kosta på mig att gå till doktorn så jag kan få lite antibiotika. Tror jag skulle behöva det. Hostan hade jag ju redan när jag lämnade Sverige. Så ja, den har hängt med till och från i sisådär två månader nu.

Idag var jag för övrigt iväg och fixade mitt nya zeeländska körkort! Woohoo...Finally! De skickas hem i brevlådan inom 21 dagar. Tror dock att jag ser ut som skrot på bilden. Men det återstår att se.
Annars har jag väl inte så mycket att berätta om. Allt rullar på som vanligt.

Vad händer på er sida av klotet då? Tycker ni är VÄLDIGT dåliga på att höra av er!

Kommentarer
Postat av: yvonne oscarsson

Nu är du vrång, ja skriver ju lite iaf : )

2009-05-12 @ 17:34:14
URL: http://ojdå!
Postat av: Moa..

Ja de e bra de mammi!

Men skriv mer! Tänk på att jag e på andra sidan klotet så jag behöver mycket uppmärksamhet via nätet. De e ju den ända kontakten jag har me er där hemma. =o(

2009-05-13 @ 08:32:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0