Konstigt men sött

En sak som jag tyckte var jätte konstigt från början är att man kallar folk så gulliga saker på denna ö. Som pappan i huset kan kalla mig love. Det tyckte jag var jätte märkligt ifrån början, man är inte van att bli tilltalad så i Sverige. I Sverige är det snarare "öh du!" Först trodde jag att han bara råkade säga fel, men icke, det är det han kallar mig. Och mamman säger darling. Jag tycker det är jätte gulligt. Man känner sig lite extra uppskattad. Själv säger jag sweetie till barnen. Fast nu när jag tänker på det så brukar jag faktiskt säga hjärtat till folk hemma. Kanske någon som känner sig lite extra uppskatad då också. Hoppas!
Det känns som att jag har blivit en mer positiv människa här. Lite mer optimist än bara tidsoptimist. Haha! Vem vet, det kanske är för att alla är så trevliga här. Man kanske dras med i det på någon sätt.
En annan sak som är vanligt här är kindpussar! Åh jag bara älskar det. Har faktiskt saknat att kindpussas. Det ska jag fortsätta med när jag kommer tillbaka till Sverige. Och ni som inte vill kindpussas får helt enkelt hålla er undan.

Mer kindpussar åt folket!!

Kommentarer
Postat av: lill-syrran <3

Jag förstår precis vad du menar. Om någon typ säger hjärtat eller ja något sött till en så växer man typ 10 meter :) Vi måste ha det mer så i Sverige. :D puss

2009-05-06 @ 18:48:22
URL: http://pello.blogg.se/
Postat av: Moa - till Elin

Ja de måste vi införa! Du får i uppgift att börja me de så fortsätter jag processen när jag kommer hem.

Saknar dig darling! Skulle va så kul att ha dig här ett tag. Du skulle älska Frankie!

<3 Love you!

2009-05-07 @ 11:16:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0