Mycket som hänt nu!

Oj oj oj! Jag vet inte vart jag ska börja. Vi hade orienteringskurs onsdag, torsdag, fredag. Jag träffade Ida som kom till NZ samtidigt som mig men som bor i Hawks Bay, sedan träffade jag även Annica och Linnea som kom hit på onsdagen. Annica kommer bo på syd ön i Christchurch. Lite tråkigt att hon och Ida bor så långt bort men jag får iallafall behålla Linnea i Auckland, så det är jag glad för. Vi hade jätte kul tillsammans och kursen var bra. Något som var ännu bättre var utelivet vi prövade på. Jag och Ida var ut och gjorde Auckland osäkert på onsdagen, de andra två var jetlagade så de orkade inte följa med. Vi hittade en bar som ligger nästan precis mitt emot Sky Tower, och blev polare med bartendern Chris. Han blandade drinkar till oss, en av dem döpte jag till Sweet Swede. Jag ska ta reda på vad stället heter så att ni, om ni någon gång besöker Auckland, kan gå in och beställa en Sweet Swede. På torsdagen var även de andra två taggade på utgång. Vi försökte oss på en bar som låg på samma gata som kontoret, där vi hade kursen. Inne på baren satt en präst och spelade gitarr och hela baren var inrädd som en kyrka. Bartendern var snygg men roligare än så blev det inte, så vi tog en taxi in till city istället. Besökte Chris på "hans" bar.  Jag har hittat, eller kanske inte hittat för jag har känt till den innan och druckit den förut, en ny favoritöl, Kilkenny! Vi festade på ganska bra på baren, dansade och hade roligt. Från ingenstans, eller antagligen genom dörren, dök Chris "kusiner" (det är tydligen vanligt att maori killar kallar varandra kusiner även om de inte är det) upp. En av dem fångade direkt mitt intresse inte för att han var snygg eller så såg bara jävligt intressant ut. Han hade cirka en meter långa dreads och ett stort tjockt skägg. Väldigt flummig var han också, pårökt skulle jag tro. OCH ni behöver inte bli oroade för det! Jag skulle aldrig göra det, så tänkt inte ens den oroade tanken, speciellt mamma och pappa, ni vet hoppas jag att jag aldrig skulle hålla på med sådant. Han var cool thats it, inte det faktum att han hade rökt på, det var inte coolt. Drogkulturen är lite annorlunda i NZ jämfört med vad den är i Sverige.

I går (lördag) kom Åsa och kidnappade mig på morgonen, fast det var väl snarare eftermiddag, vi skulle iväg och shoppa tydligen. Vi plockade upp Markus och Amanda som också skulle följa med. Det blev en heldag på shoppingcentret som var lite mer av en autlet variant. Jag såg sjukt många coola Converse skor. Saknade min lillasyster vid min sida. Dom var verkligen as coola Elin, du hade älskat dom. Jag ville typ köpa fem par och skicka hem till dig.

På kvällen lurade Åsa med mig ut på krogen igen. Vi hamnade på Chris bar igen. En sak jag lagt märke till är att drinkarna blir billigare och billigare för varje gång jag går dit. Jag och Åsa fick en Sweet Swede för bara 10 dollar, det är cirka 50 kronor, så 25 spänn styck då! Inte illa. Vi knatade dock vidare och hittade mitt rockhak! Blev inte så långvariga där. Åsa ville åka hem, men någonstans påvägen så ongrade hon sig så det vlev till att knata vidare. Vi hanade på ett ställe som jag hört väldigt mycket om nere vid viadukten, Providore, som även brukar kallas Provide a whore, av den enkla anledningen att det är rena köttmarknaden där inne. Man behöver ju inte gå hem ensam om man inte vill där ifrån. Och JA jag träffade faktiskt någon där. En söt liten piercad kille vid namn Matthew. Kanske vi ses igen, kanske inte. ;o)

Imorgon och resten av veckan är det hårt arbete som gäller, eller ja, arbete iallafall. Ska bli skönt att komma in i rutinerna med barnen. Jaimee från Au Pair link kommer och hälsar på också. Nu ska jag duscha och sedan blir det att gå in till huset och äta någonting.

Bye bye!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0