Rörd

Jag sitter och hjälper Max med läxan. Frankie kommer fram till mig och viskar i mitt öra. Hon gillar att viska tydligen. Men jag kan inte höra vad hon säger. Jag säger "va", minst tre gånger innan jag förstår vad hon säger.
"Jag älskar dig", viskar hon i mitt öra, på svenska!
Jag blir väldigt ställd och rörd och får nästan tårar i ögonen. Så himmla söt! Vänder mig om emot henne och kramar om henne.
"Oh, sweetie", utbrister jag. Sedan viskar jag i hennes öra, "jag älskar dig också".
Och jag älskar dig är något hon kommer ihåg ifrån Emmelie, och hon har inte varit här på över en månad. Lite imponerad jag blir av den lilla damen eller? Hon är så duktig!

Idag har det för övrigt varit en toppen dag. Jag blir alltid lika glad när det är fint väder. Vi var i parken med A-M och Willie och så var vi på gymnastiken, som alltid på måndagar, innan det. När vi hämtat upp Max så ville barnen gå över till grannarna, men jag tyckte inte att de skulle göra det idag. Istället tog jag med dem ut på tomten och spelade lite fotboll. Ville verkligen inte vara inomhus när det var så härligt väder. Det var kul att få spendera lite tid med Max också. Känns som att jag inte riktigt får kontakt med honom. Fast det börjar sakta men säkert nu, tror jag. Idag var han jätte glad och mer pratsam och satt tillockmed i mitt knä. Tror bara att han behöver mer tid och att VI behöver spendera mer tid tillsammans.

Det känns fortfarande väldigt bra att vara här. Jag trivs jätte bra! Skulle dock vara roligt om ni där hemma kunde höra av er lite. En liten rad då och då, är det för mycket begärt? Fick ett brev idag ifrån Sverige, röstkort?! Vad är det vi röstar för? Europa någonting... I don't give a dam!

Kommentarer
Postat av: yvonne oscarsson

De får du inte giveademma! det är viktigt, annars kan du inte klaga sen om du inte försökt att få dit den gumma/gubbe som du vill ha i Europa valet. Puss Mammi

2009-05-18 @ 16:49:56
URL: http://ojdå!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0