Svenne nostalgi

Eller vad man nu ska kalla det...
Jag satt i bilen påväg hem efter att ha droppat Frankie på kindy. Jag hade sulat in en ny av Emmelies kvarlämnade skivor, vi har inte alls samma musiksmak har jag konstaterat. Jag var redo att utforska ännu en till av hennes skivor, för jag har ju faktiskt hittat några godingar på alla skivorna, och på sista spåret dyker han upp. Visornas mästare (bortsätt ifrån Cornelis Vreeswijk) Lars Winnerbäck! Är han inte underbar så säg? Och min favotit låt till råga på allt. KOM ÄNGLAR. Att jag sjöng med. Jag satt där i bilkön vid rödljusen i den stora korsningan och gastade som aldrig förr. Det var nästan så jag fick tårar i ögonen. Inte för att jag sjöng vackert och jag sjöng inte speciellt falskt heller, utan blev bara mest rörd. För mig är Lasse verkligen så Sverige och sommar. Inte för att jag saknar det, men det vara helt enkelt någon känsla som väcktes inom mig.

På vägen tillbaka för att hämta barnen satte jag i en skiva med ett band som jag och Emmilie verkligen delar vår passion för: tAKiDA. Takida älskar jag av flera anledningar. Och det vet ni ju redan. Minnen på många olika sätt! Jag körde igång min absoluta favoritlåt med dem; Reason to cry, självklart fick jag tårar i ögonen. Alltid till den låten! Den berör mig på många vis. Även här ylade jag med tills rösten sprack, som den alltid gör till Reason to cry. Sedan var det Takida som gällde resten av bilfärden och på tillbaka vägen hem. Frankie försökte få mig att sätta på Lady Gaga (hennes favorit), men jag vägrade. Jag hade ett tAKiDA moment som inte någon kan förstöra!

Nu ska jag skalla kudden och ha en het date med Edward Cullen. (Förlåt Elin, jag har datat din kille lite väl mycket här. Men visst delar du väl med dig?) Jag dissade faktiskt honom i förrgår natt. Läste bara min bok som jag fastnat i, Känn pulsen slå med Berny Pålsson. Fick dåligt samvete och var tvungen att kolla på filmen igår kväll, men då var jag så trött att jag somnade på en gång. Fick dåligt samvete över det så jag var tvungen att titta en liten bit i morse. Just love it!

Godnatt Sverige! (Och mina trogna läsare och vänner i Nya Zeeland!!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0