Drömmar och lucia övning

Drömde att jag var tillbaka i Sverige inatt igen. Det var jätte obehagligt. Kom ihåg att jag grinade i drömen. Hmm... Min panik över att tiden här går för fort speglar av sig i mina drömmar. Det är inte så att jag inte vill komma tillbaka, känns bara som att tiden rinner ifrån mig. Rätt vad det är så står jag där på Arlanda igen och undrar vad som hände?

Annars så är vi i full gång (mest Ida då) med att styra Lucia tåg. Jag har youtubat lucialåtar och skickat runt. Ska bli spännande att se hur det blir. Tror jag behöver mammas hjälp att krusa håret dock. Hihi! Kommer ihåg att jag alltid hade krusigt hår på lucia. Lussebullar är ett MÅSTE. Vem tänker fixa det? Jag har aldrig bakat och jag skulle bli väldigt olycklig om jag misslyckades, vilket jag nog skulle göra.

Jag blev jätte arg idag när jag övade sånger. I Gläns över sjö och strand, sjunger de ju först om stjärnan från Betlehem, och senare sjunger de om natt över judaland. Betlehem är inte judaland, det tillhör faktiskt Palestina! Men men... Israel ligger ju ganska nära, kanske det de sjunger om. Arg blev jag iallafall, men har lugnat ner mig nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0