Occward

Snälla översätt det ordet till svenska! Jag har tänkt och tänkt och tänkt lite till, kan inte komma på ett svenskt ord för det. Och det är precis det ordet jag vill använda.

Det jag egentligen skulle skriva om är att det känns väldigt occward att träna lucia sånger mitt i den smällheta (bara liite överdrift, men varmt är det) sommaren. Hade ju strandhäng igår och pratade lite lucia och jag nynnade lite på Ljuset i advent, som jag faktiskt mer eller mindre kan nu. Idag var jag också på stranden med Frankie och Linnea. Det var suft. Fast jobbigt när man har ett barn att tänka på. Mycket sunblock på (och på igen efter hon varit i vattnet), att hon inte drunknar, inte somnar i solen och har hatten på. Man kan liksom inte riktigt slappna av. Själv brände jag mig ju såklart. Jag verkar vara en sådan människa som inte lär av mina misstag. Eller! Så kanske jag helt enkelt tycker att jag passar bra i rött. Naa!

Imorgon är det fredag igen. Kan inte fatta att veckorna går så fort. Helt sjukt fort! På lördag är det strandhäng som gäller med Au Pair link. Dålig tajming bara, är nämligen någon festival i Gray Lynn samtidigt. Jag skulle väldigt gärna vilja gå på den. Hmm... What to do??

Kommentarer
Postat av: Anonym

overklig,obekvämt

2009-11-28 @ 09:53:50
Postat av: Moa..

Fast... Nee, de e inte rätt ord för det.

2009-11-28 @ 14:52:32
Postat av: krickan

pinsamt kanske?

2009-11-30 @ 07:38:33
Postat av: A

opiffigt....

2009-12-03 @ 18:47:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0