Skrämmande tanke

Igår blev jag påmind om hur lite koll jag har på världen omkring mig. Det var när jag på Facebook fick reda på att de rivit en del av muren runt Palestina. På Facebook, det är inte okej. Sedan jag kom till Nya Zeeland har jag inte läst en enda nyhet, varken om NZ eller världen omkring. Jag bestämde mig för att göra en ändring på det. Och helt plötsligt kom jag på varför det är så här. På DN stod det om vad årets julklapp var och någon Djurgårds huligan som var jagad av polisen. I den nya zeeländska tidningen stod det massor av saker jag inte förstod mig på. Helt ointressant i mina ögon. Det känns lite tråkigt måste jag säga. Att jag som ändå i framtiden vill bli journalist, och bry mig om världen inte orkar bry mig ett dugg. Det intresserar mig inte en ända liten gnutta vad som försegår där ute, i den övriga världen, som inte är en del av mitt liv. Allmänbildningen är inget som har en stor del i min hjärna, tyvärr!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0