Road trip

Tanken var att jag skulle skriva massor om min och Josefines road trip. Men jag är för lat. För mycket intryck, upplevelser och händelser så jag orkar helt enkelt inte. Den var bra iallafall, så mycket kan jag säga. Vädret kunde dock vart bättre. Regn nästan hela tiden när vi var i Wellington (capital of NZ för er som inte visste). Vi skulle ha åkt till Naipier och Hastings, vägen dit var dock avstängd på grund av SNÖSTORM! Snöstorm på våren i NZ är INTE okej! Vi får ta den en annan gång, vi ska ju iallafall ner till Tapo igen och hoppa fallskärm, därifrån till Napier är det nästan bara ett stenkast, nästan. Hälsade på Noomi och Josh i Palmerston north gjorde vi också. Det var kul att de dem igen. =o) Det bästa på tripen var ändå slutet. Det perfecta avslutet som räddade resan totalt. Sol och värme uppe på en farm hos Kristins (Josefines host mum) syster och hennes man. Livet blir så mycket härligare med djur omkring sig. Hundar, får, kor och hästar. Jag och Geff (vet inte hur han stavar sitt namn) var ute på en ridtur upp och ner för bergen/kullarna runt deras farm. Helt fantastiskt, jag kunde inte sluta lé. Sedan fick vi hålla ett lamm och se när Ben (en av deras hundar) gjorde ett utmärkt jobb med att valla fåren. Så coolt att se. Geff vislade på olika sätt och Ben visste precis vad han skulle göra. En vissling betydde vänster, en annan höger och en tredje vissling att han skulle skynda på fåren (skälla och jaga på dem) och en fjärde (tror jag) att han skulle komma tillbaka till oss. Helt fantastiskt att se!

Ska lägga upp lite bilder här senare. Och resten (många av dem iallafall) kommer väl upp på FB inom en snar framtid.

Puss hej, djurtokig tjej!

Kommentarer
Postat av: yvonneoscarssonfagerberg

Tänk va du är med om fantastiska saker : ) Minnen för livet!

2009-10-12 @ 16:49:58
URL: http://Moiz

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0