Fisk/jungfru

Jag har fått en ny sida sedan jag kom hit, jag har blivit väldigt tidy av mig. Tyvärr så vet jag inte ens det ordet på svenska. Ordningsam? Städig? (eeh jag vet att det inte är ett ord, men ändå) Pedant? Nee! kan faktiskt inte komma på ett ord som motsvarar tidy. Det betyder iallafall att man vill ha snyggt och rent omkring sig. Ungefär som jungfrun (stjärntecknet). Någonting jag insett är att det dock bara är i det stora huset jag håller snyggt och rent. Min lya ser ut som tredje världskriget brytit ut, så jag är fortfarande en typisk fisk (fortf. stjärntecken jag pratar om). Jag vet inte vad det är som har hänt. Nicky sa här om dagen att hon tror att hon "förvandlat" (turnd me in to a) tidy maniac. Hon gillar nämligen när det är tidy. "Maby", svarade jag, och himlade lite med ögonen. Jag är verkligen städ galen, jag torkar bord, sopar golv, viker barnens kläder och lägger snyggt i högar på hyllorna (flera ggr i veckan!), städar ur deras lekhyllor och organiserar. Stryker väldigt ofta gör jag också, om det finns saker att stryka. Observera att jag dock bara stryker lätta saker som napkins och tea towels. De är roliga att stryka, skjortor och annat krongel hatar jag. Vet inte varför det blivit så. Jag blir liksom rastlös av att bara sitta still. Och finns det inget att göra av ovanstående så går jag igenom Frankies kläder (hon har massor av coola klädesplagg) och kollar vad som matchar med vad och hur man kan kompinera de olika plaggen. En ny rolig hobby jag har.

Men som sagt. Fisken lever fortfarande kvar i mig, så jag är lika flummig och oordningsam som innan. I mitt kino ligger det skor lite överallt, sängen är mycket sällan bäddad, kläderna ligger utspridda på golvet, soffan och sängen, damsuger gör jag ungefär två gånget i månaden och dammar gör jag nog mer sällan. Det ända jag städar ofta är badrummet men det är ju också typ tre meter långt och en meter brett. No big deal liksom.

Idag har jag varit iväg till St Lukes shopping mall. Köpte en pressent åt Nicky som fyller år på lördag. Shit vad jag hade svårt att komma på någonting att köpa. Var inne på vinglas, men det kändes lite tråkigt, tittade på några ljuslyktor, men hittade ingen jag riktigt fastnade för. Sedan gick jag in i en liten smyckes affär, mest bara för att undvika några försäljare som stod och trakaserade folk, där hittade jag så mycket speciella och fina smycken. Tyvärr passade prisklasserna inte min plånbok så bra, hittade dock ett par jätet söta örhängen. Hoppas hon gillar dem, annars kan man ju alltid byta. =o)

Ska snart bli upplockad av Jossan, vi ska iväg till K-road. har hittat en så jävla bra second hand affär där. Inget över 20$. Hittade ett par as tuffa (efter att Jossan övertygat mig om det) skor förra gången vi var där för bara 18 $. Is'nt that great?!!


Det syns inte på bilden men det är pärlor på bladen och glitter på rosorna.

Kommentarer
Postat av: Pellan

Dom var ju jätte snygga ;)<3 Dom vill jag ha :P

2009-09-03 @ 10:40:21
Postat av: tina

Hej vannen!

Nej jag gjorde den pa K-road pa the hearted tattoo

den som jag ska gora nu ar pa moko inc pa K-road

2009-09-03 @ 11:45:26
URL: http://tinadomeij.blogg.se/
Postat av: yvonneoscarssonfagerberg

Men.... om du flyttar hem igen, då kanske de blir så att du är jungfru utanför det rum där du sover då : ) Glitter på skorna snygga men... va har hänt med dig???

2009-09-03 @ 22:40:13
URL: http://glitter!
Postat av: D'ida

men kitschiga skor! jag vill också dit!! jag hänkar nästa gång ? :D om jag får ;P

2009-09-04 @ 04:08:50
URL: http://idascorner.blogg.se/
Postat av: Moa..

mamma: Ja du mammi, va fan har hänt me mig?? Jag undrar också.



Ida: Klart du får! De vet du. =o) Nu senast hittade jag en Lacost kofta för 20 dollar. ;o)

2009-09-05 @ 05:48:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0