Morgonstund

Har faan inte guld i mund.

Idag gick jag upp klockan fem. Kan ni förstå, klockan FEM. Det är liksom innan jag ens gått och lagt mig. Mark lämnade hemmet klockan sex, så det var då jag började jobba idag. Inte nog med att det var kallt och mörkt när jag gick upp, det var minst 43 fåglar som höll på att kvittra och ha sig. Jag förstår mig inte på det där att det skulle vara mysigt och vackert med fågelkvitter. Ett jävla oljur är vad det är.

Det är egentligen bra när jag går upp tidigt på mornarna. Jag hinner så mycket mer. Vet inte varför det är så, men jag snoozar aldrig, jag hinner duscha och sminka mig. Tror det är för att man tänker att man måste gå och lägga sig tidigt på kvällen, så jag sover egentligen mer när jag går upp tidigt på morgonen. Konstigt va? Som i natt sov jag sex timmar, annars brukar jag sova i snitt fem.

Jag är faktist inte ens speciellt trött idag. Fast jag var iförsig och fikade med en av mammorna på Max's skola. Kaffe är en bra grej har jag lagt märke till. Eller socker. Vissa dagar är jag helt koma-trött då brukar jag stoppa i mig någon socker-bomb eller kaffe. Nu ska jag spela snap med Frankie. Så tråkigt väder idag, regn, regn och mera regn. Den här veckan kommer bli... intressant?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0