Rock kids

Idag när Frankie och Max valde musik ifrån min dator stod jag nästan med hakan nere i backen. Jag vet inte hur många gånger i rad Frankie ville lyssna på Kryptonite med Three doors down. Jag sa ifrån efter den tredje. Visst det är en av mina favoritlåtar men tre gånger i rad kan bli för mycket även för mig. Kom och tänka på, när jag stod där ute och hängde tvätt medans barnen rockade inne i köket, hur jag tvingade min lillasyster att lära sig texten till den låten. Nu kan hon den. *stolt* Har dock inte proppat på Frankie den, hon har valt den helt själv. *ännu mer stolt* Visst har den väl på någon skiva i bilen, men fortfarande hennes val att lyssna på den. Max har jag lixom aldrig fått något grepp om vad han gillar för musik. Med Frankie var det ju Lady Gaga och massa trams i bilen, tills jag ledde in henne på rätt väg. Max har väl börjat säga mer nu vad han vill höra, han gillar bland annat Devil's dance floor med Flogging Molly. Men idag höll jag på att trilla ner ifrån verandan när han också flera gånger i rad valde Home med Three days grace. Jag har ALDRIG spelat den för honom. Han hörde den för första gången idag och fell in love antar jag. Jag undrar om deras föräldrar kommer bli lika nöjda när de får reda på vad för slags musik deras barn numera lyssnar på.

Efter jag hängt klart tvätten joinade jag kidsens rock konsert inne i köket/vardagsrummet. F spelade gitarr, M trubbor och jag fick vara sångare. Jävla vad vi headbangade och hoppade omkring. I love it! Denna dag har för övrigt varit helt fantastisk och barnen har varit helt underbara. Vi tog bussen vid 10 tiden ner till stan och mötte upp med några andra au pairer och Jaimee. Gick och spelade i en spelhall. Max var helt lyrisk. "Moa, why did you take us here?", frågade han mig. "Why you wondering?" "I don't know it's so much fun. This is better than having a friend over." Ibland gör man rätt, ibland gör man fel, ibland gör man så jävla rätt fast ändå fel. Haha! Kidsen älskade det, tror dock inte deras föräldrar uppskattar att jag tog dem dit. Efter allt spelande blev det lunch, barnen åt sushi, yack! Själv åt jag kebab som den sanna arab wannabe'n jag är. Haha!

Efter lunchen blev det lite shopping. Kan inte fatta hur tålmodiga "mina" barn är. Det gick runt där i butiken och klagade bara kanske två gånger att de ville gå. Sedan kom de på någon lek där de kröp in och ut ur omklädningsrummen. Efter jag hittat ett par gröna jeans, tokigt jag vet, men jag gillar, kände jag att det var dags att börja röra på sig kanske. De andra au pairerna var också helt imponerade över hur väl barnen skötte sig. Jag stod där och log som en stolt mamma. "Ja, mina barn är så duktiga sååå!" *fetaste léendet ever*

Väl hemma var jag och Frankie tvungna att ta en power nap. Jag hade ju ändå varit uppe sedan 5. Vi lade oss på soffan, Max joinade oss en liten stund. När vi låg där i en hög alla tre så tänkte jag det. "Faaan vad lyckligt lottad jag är som är här och får vara en del av dessa fantastiska barns liv." En kort stund efter somnade jag. Vaknade till när Max hade bestämt sig för att han napat färdigt. Typ 7 ton grus i ögonen känsla och 3 ton damm i halsen, hade jag ingen lust att gå upp. Fort som fan langade jag fram min mobil. "Look here Max what a cool game I have on my phone. It's a snake. You wanna play?" KLART han ville. Thank Nokia for Snake!

Efter middagen, som för övrigt var as god, blev det movie night. Lejon kungen. För en gångs skull fick jag välja! Annars hade det självklart blivit Star Wars eller Transformers. Nej tack! Sjukt länge sen jag såg Simba och gänget och har aldrig innan sett filmen på engelska. Men vad blödig jag blivit! Förut grinade jag bara när pappan dog. Eller de två gånger jag sett det, har hoppat förbi det kappitlet alla andra gånger. Nu satt jag och var känslomässigt berörd mest hela filmen, fick tillochmed en tår som rann ner för kinden vid ett tillfälle. Inte när pappan dog, det hoppade vi över. Tur att sångerna var på engelska så jag inte kunde sjunga med, hade blivit lite väl patetiskt då.

Tänk om alla dagar var som denna, då hade jag svävat omkring på gröna eller blå (absolut INTE rosa) moln jämt. Men jag tror att man måste ha det lite (ibland väldigt) tufft ibland för att uppskatta dagar som denna så fantastiskt mycket. Idag har verkligen varit en tip top dag med tio guldstjärnor i kanten. Hoppas på en toppen dag imorgon också men det är inget jag räknar med. Blir det sol, blir det zoo, blir det bra!

Tack och godnatt!

Kommentarer
Postat av: yvonneoscarssonfagerberg

Moa vad har hänt med dig??? Hur ska du kunna lämna familjen??

2009-09-26 @ 20:30:52
URL: http://Men...
Postat av: Moa..

Vad menar du med vad som hänt me mig? Ne, jag blir nog kvar här. =oP

2009-09-27 @ 01:05:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0