Syskonkärlek

Nickys syster är på besök ifrån syd ön. När jag ser dem tillsammans så kommer jag att tänka på mina systrar och hur mycket jag saknar dem. Min lillebror också förståss, men det var inte det jag skulle skriva om nu. Nicky, Gordgie (som systern heter, har ingen aning om hur det stavas) och Mark var ut ikväll och jag satt barnvakt. När de kom hem hörde jag hur N och G fnittrade ute i hallen. Mark hade redan kommit in och satt sig i soffan. Tidigare under kvällen hade han rakat av Max hår. Max hade jätte fint, tjockt och lockigt hår - som lössen tyvärr älskade. Det var hans nyrakade frisyr som antie G skarattade åt. De kom in i storarummet och Nicky sa någonting, och G sa någonting i stil med. "He was cute befor." Och vi alla började skratta.
Att se deras jargong, hur de tittade på varandra och fnittrade. De fick mig att tänka på hur speciella band jag faktiskt har med mina syskon. Det finns vissa saker som jag gör och säger som bara de förstår.

För att vara helt ärlig tänker jag inte ofta på hemma. Jag har inte haft hemlängtan sedan jag kom hit och det är sällan jag saknar någonting hemifrån. Men så kommer dessa stunder som får en att tänka på vissa saker och då känner man verkligen hur man saknar er där hemma. Tittade på ett videoklipp jag har i min svenska mobil här om kvällen. Det är med Elin och Tim som ligger i min säng och bara hänger. Elin läste min almanacka och Tim min arabiska bok. Och som vi skrattade, det är sådanna speciella och betydelsefulla stunder jag kan sakna. Saknar min storssysters busfulla léende med den där glimten i ögat som bara hon har. Saknar min lillasysters röst, när hon säger "men Moa", på det där speciella sättet, som när jag till exempel retar henne. Saknar min lillebrors stora fina ögon, när han tittar på det där förvånade sättet, när han samtidigt höjer lite på ögonbrynen. Oftast den minen han använder när han gjort något han inte borde gjort.


Ja än en gång sitter jag här med tårar i ögonen. Det hjälpte ju inte direkt att den första låten som kom när jag slog igång itunes var Calefornia med Phantom Planet. Det ÄR jag och Elin. Våra O.C race i mitt rum. Många fina stunder har jag haft med er mina älskade syskon. Och fler blir det när jag kommer hem igen.

All min kärlek till Lina, Elin och Tim. Jag älskar och saknar er. <3



Kommentarer
Postat av: Lina

Hej syster!

Skönt att höra att du saknar oss i bland iallafall!

Jag saknar dig mycket, speciellt nu när det händer så mycket i mitt liv! Det är så tråkigt att du missar när bäbisen kommer, och julen! Du vet, jag och min jul... Älskar dig!

Puss/ STORA syster

2009-10-02 @ 17:43:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0