King of rock (and roll)

Rocken tar över våra liv. Frankie kräver numera att vi bara lyssnar på rock i bilen, helst med en manlig sångare. Asså är hon en kopia av mig eller vad? Så sött! How ever. Elvis har hon inte riktigt tagit till sig än, men jag jobbar på det. ;o) Igår lyssnade vi på "Teddy Bear", jag sjöng med, Max bara skakade på huvudet och skratta, som han alltid gör när jag fjantar mig och förställerrösten. Frankie tyckte att jag skulle byta låt. "But Frankie, this is the king of rock", sa jag då.

Idag när vi var påväg till kindy så kom "Suspicious Minds" på, och Frankie frågade mig: "Oh, Moa, is this the king of rock"? Hur cool är hon inte? Det var inte ens samma låt, men ändå visste hon att det var han. Sedan så pratade vi lite om Elvis och Frankie ställde massa frågor. Sedan berättade jag att han var död. Då hon undrade varför sa jag bara att han var gammal och att det var därför han dött. "He lived a long time ago", sa jag. "Ah ok, with the dinosaurs", frågade hon då. Jag höll på att garva ihjäl mig. Nej, inte riktigt så gamal var han väl, eller?



Nä, inte så lika va?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0