Nu blir jag sådär ledsen igen

http://www.dn.se/nyheter/varlden/stangning-av-tunnlar-uppror-i-gaza-1.1037965

Palestina kommet alltid ha en stor plats i mitt hjärta, och mitt mål är att jag en dag ska ta mig till Gaza. Det är dock väldigt lätt att glömma alla hemskheter när man är på andra sidan jorden i ett land där största bekymmret är hur de ska ta hand om sin natur och att deras barn inte blir solbrända av den farliga solen. Jag vet inte hur många gånger jag legat med tjejerna på stranden och bara njutit och alltid har någon av oss sagt "livet är bra härligt ändå". Alltid! Jag är så rädd att jag ska glömma. Livet är inte härligt, det är hemskt, världen är grym och orättvis. Vad ska det bli av alla dessa stackars palestinier som blir inhängnade som djur på ett zoo? Man skulle kunna blunda för sanningen och njuta av tillvaron man själv lever i. Men jag vill inte blunda, jag vill inte glömma, jag vill hjälpa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0