FETT

- otränad
- omotiverad
- onyttig
- orolig

Och för övrigt bara fet!

Jag pallrade mig iväg till gymmet idag. Efter att legat 20 minuter på Cissis soffa insåg jag att det var dags att ta tag i saker och ting. Det är ju som sagt olidligt varmt här och jag dricker verkligen inte tillräckligt med vatten. Så när jag kom hem hällde jag i mig en liter vatten (typ) bytte om och tog astma medicin. Jag tänkte gå in hårt för träningen. Överdoserade gjorde jag visst (bara två puffar dock, men tydligen var det för mycket) och blev helt skakis. Händerna bara darrade och jag började känna av värken i mina handleder. "Ignorera!", tänkte jag och knatade iväg. På gymmet var jag jätte motiverad gick in stenhårt på cykeln, och det var väl där någonstans all min energi dog ut. Efter 10 minuter hoppade jag över till styrke-maskinerna. Det gjorde bara ont och var jobbigt. Jag gav upp och gick hem igen. Loooser! Bättre lycka nästa gång.

Jaha, varför är jag orolig då undrar ni. Jo, för att det har varit massa inbrått i vårat kvarter. I onsdags berättade Nicky att polisen varit och knackat på vid 5 på morgonen för att det hade varit något (lyssnade inte så noga) hos grannarna. Igår när jag skulle hem till Jossan så såg jag en bil som kom och parkerade vid mitt kino. Jag vände om och låtsades att jag skulle hämta något. Spanade på bilen ett tag (tror att de satt folk i), skrev upp reg nummret och körde iväg. Och tro på fan! Idag låg det en lapp i brevlådan (från de som bor i huset som ligger bredvid mitt kino) där det srår att de blivit rånade/haft inbrått TWICE den natten. Jag har börjat gömma min dator när jag går hemifrån nu. Blir jag av med den kommer jag gråta livet ut. Det läskiga är att det var inbrått i kvarteret för några månader sen också. Det verkar som att de återkommer hit. Varför? Leave me alone! Jag är jätte nojjig över det här. Jag har ju verkligen inget säkert hus. En kick så flyger min dörr in. Det skulle vara så tragiskt, för det enda jag har av värde är verkligen bara min dator. Och den är inte värd mycket pengar i dagens läge, men den är mitt allt. Så mycket bilder och grejer man har i den alltså. Tror jag kommer ha mardrömmar om det i natt.

Nu till någonting mycket roligare. Iallafall för mig som bor så långt bort ifrån Sverige man kan komma och inte ätit knäckebröd på sju månader. Cissi vet hur man ska överraska hon! =o)


Kommentarer
Postat av: yvonneoscarssonfagerberg

Hej, Moa! Du kanske kan gömma duttan inne hos familjen när du inte är hemma. Men... det skulle vra värre om dom kom när du var där : ( Skaffa ett sånt fick larm som Dagny har, låter som FN , finns kanske att få tag på , Puss Mammi.

2010-01-28 @ 20:51:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0