Sorgligt

Emelie (blond/1) var förbi här idag. Så gulligt av henne, hon kom förbi för att lämna min väska (som jag glömt i hennes bil!). Iallafall. Det här var sista gången jag ser henne innan hon åker hem till Sverige. Det börjar bli jobbigt nu när folk jag bryr mig om lämnar ön. Alltså kompisar, som är kompisar på riktigt. Inte bara folk man hänger med. Hanna åker ju också innan jag kommer tillbaka från syd ön. *suck, snyft, stön* Det är väl inga fler? När åker alla hem? Jag vet att Jossan bara har en vecka kvar här när vi kommer tillbaka från syd ön (vi åker ju dit på lördag). Den tanken försöker jag slå bort så gott jag kan. Den dagen Jossan åker kommer bli pest och pina.

Det är nu man verkligen börjar inse att detta liv har ett slut. Hur ska det gå? Det här är ju mitt liv nu? Och så ska jag bara lämna allt. Man har ju likson en "familj" här, ett jobb, vänner, ja allt som man behöver för att bygga upp "ett liv", en vardag, en tillvaro. Visst jag har mitt liv hemma i Sverige också med familj, vänner, dock inget jobb, men den tillvaron jag kallade mitt liv innan. Fast det är en annan sak. Det är ett liv jag alltid kan komma tillbaka till, det är hemma, start och landningspunkt. Det som finns där kommer alltid finnas där. Det här är annorlunda. Människorna man träffar här bygger man upp ett så starkt band med (inte alla, men vissa) på så kort tid och eftersom man är så långt borta ifrån ens familj och vänner, så blir dessa människor så oerhört viktiga för än. Och nu börjar de droppa av en efter en... Det lider mot sitt slut, och det är bara så sorgligt.

Därför. Har jag bestämt mig för (alldelles nyss faktiskt) att skriva ett inlägg till alla (som jag bryr mig om) som åker hem till Sverige, i min blogg. Detta inlägg egnas (från och med nu) till Emelie.

Bästa Emelie, även om vi kanske inte hängt as mycket så har vi ändå träffats nästan varje helg. Och jag har alltid haft kul när jag varit med dig.Även om jag tycker att "I'm on a boat" är en sjuk dålig låt, så kan man inte annat än skutta omkring med dig där på dansgolvet till just den låten. (Jag har fått uppfattningen om att du typ gillar den? =oP) Du är rolig och skämtsam och ditt skratt smittar av sig. Det är lätt att prata med dig om allt och du är alltid ärlig. Jag kan inte säga så mycket mer än att jag kommer att sakna dig här på ön. Och även fast jag tycker att "I'm on a boat" (som jag kanske nämnt tidigare) är en sjukt dålig låt, så kommer den påminna mig om dig, och jag kommer att skutta runt på dansgolvet (antagligen på Carpark) och tänka på dig.
Ha det bäst vännen! Och så hoppas jag att vi ses någon gång igen i Svea rike. =O)


Kommentarer
Postat av: Emelie

Men Moaaaaaaa! nu blev jag ju helt tårögd, tack för det fina inlägget! Jag kommer att sakna dig väldigt mycket, men att du kommer minnas mig genom Im on a boat ger mig en väldigt varm känsla i magen! Omg like totally love yaaaay!

2010-01-06 @ 10:08:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0