Det är inte djuren det är fel på...

... Det är människan!          

Jag blir så upprörd, arg och fly förbannad faktiskt. Läste en artikel i Aftonbladet idag. Där var det en artikel om hundar som borde förbjudas. I Danmark ska det tydligen bli förbud för att ha vissa hundraser från och med Juli (tror jag det var) och det här tycker tydligen svenskarna att vi ska införa i Sverige också. Det är förstås "kamphundarna" som ska bort. Jag blir så arg när jag läser sådant. Kan folk bara först att det inte är hundarna det är fel på utan människan. Det är helt enkelt så att vissa människor ska inte ha djur. Nu råkar det ju vara så, tyvärr, att det är mest idioter som skaffar just Pitbulls. Jag menar självklart inte att alla ni som har pitbulls är idioter. Det jag menar är att idioter som vill utöva hundfighter och liknande skaffar sig förstås en pitbull och inte en Labrador. Precis som "mode-freaks" har en chichuwawa i väskan.

Självklart förstår jag folks oro, speciellt de som har småbarn. Men att förbjuda hundarna är inte lösningen. Granska istället folk som skaffar hundar. Låt inte vem som helst ha hund!

Vidare i artikeln fick man läsa om något barn som blivit biten och tydligen hade hunden han blivit biten av redan attackerat två personer innan. Den hunden borde alltså tagits bort för länge sen. Det är tråkigt att det blir så, då det inte är hunden utan ägerens fel. Där borde polisen gripit in för länge sen. (Läste att det tydligen var deras uppgift.)

Hade tänkt att skriva om annat också, men när jag blir såhär upprörd tar det lite mer av min energi och tid. Blir ett gladare inlägg nästa gång (förhoppningsvis). jag måste bara få skriva av mig när jag är såhär arg!



Kommentarer
Postat av: Annican

Ja jag håller helt klart med. Istället för att förbjuda en viss ras borde de införa någon typ av kontroll. Då vet de ju oxå i framtiden om någon hundägare inte skött sig (eller sin hund) och gått efter reglerna.

Jag menar det behöver ju inte vara polisens uppgift att hålla registrationskoll på hundarna, det finns ju mängder med djurrättsaktivister etc som bara väntar på att få publikt erkännande och något samhällsgrundat att satsa på.

Det borde inte behöva vara så svårt, eller så enkelt som man kan tycka att ett förbud av en hundras kan vara.

Så vad händer nu med alla som äger en pitbull? Måste de göra sig av med den?



Ellie hälsar oxå, hon står bredvid mig och skäller som en hund i mitt öra och pekar på bilderna!

kram

2010-06-08 @ 03:39:42
URL: http://aliasponny.blogspot.com
Postat av: Tobbe, | Tomelillas största blogg...

Tjenamoss!

Allt bra med dig?



Ha en toppen dag! :)



btw.. Har frågestund på bloggen, Scrolla ner en bit i bloggen och ställ en fråga du också! :)

2010-06-08 @ 04:44:22
URL: http://tobbees.com
Postat av: Moa..

Annica; Jag vet inte va som händer me hundarna. De framgick inte i artikeln. =o/

Hälsa tillbaka till Ellie. =O)

2010-06-08 @ 22:56:53
Postat av: Anonym

hååååååååååååååååååååååååler med dig

2011-12-05 @ 19:09:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0