Idag skiner solen

Idag har det varit okej. Jag har umgåtts mycket med min systers barn. Pappa, Emmie och jag tog en promenad med hundarna och på kvällen cyklade Emmie, Abbe och jag till mosters kolonilott, hon var tyvärr inte där. När vi kom hem spelade vi spel ändå tills det var läggdags för barnen. Der är härligt att hänga med dem, jag får lotsas vara Nanny igen. Hehe... Saknar dock engelskan. Blev så glad the other day på jobbet när jag skulle lämna upp fika till ett mötesrum. Mannen som öppnade dörren pratade engelska med mig och jag sken upp som en sol. Han frågade efter vatten, jag gick och hämtade och fick prata ännu mer engelska när jag kom tillbaka. Det var min höjdpunkt den dagen. Höjdpunkten en annan dag var när jag hittade ett hårtkokt ägg i en korg i matsalen.
Vi satt i matsalen Alex, Martina, Micke och jag. Jag hade ätit för inte så länge sen så jag tog bara ett ägg som jag tänkte äte, när jag skalat det och högg in så var det löskokt, då blev jag ledsen. Micke sa att de hårdkokta äggen nog var i botten, så jag rotade längre ned. När jag knäckt det andra ägget märkte jag att det var hårdkokt.

– Åh det här var ett hårdkokt, vad glad jag blir. Sa jag och log lite förnöjt för mig sjlv.
° Det behövdes inte mycket för att göra dig glad, sa Micke då.
– Ja, då fattar du vilken levnadsstandard jag lever efter, som blir glad över ett kokt ägg liksom.
° Jag ska nog föra det vidare till min fru. Vet du att det finns faktiskt kvinnor som blir glada av ett hårdkokt ägg? Ta efter!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0