Världsförälder

Det låter så fint. Jag är numera, eller inom en snar framtid rättare sagt, världsförälder. Det innebär att jag varje månad skänker 100 kronor till alla världens barn i nöd. Eller de som behöver hjälpen mest. Vet inte exakt hur det där går till. Till barnen går pengarna iallafall. Hoppas jag!
Jag la på brevet idag, som beviljar att Unicef varje månad drar pengar ifrån mitt konto. Det känns bra att ha på samvetet. Jag gör inte mycket, men jag gör någonting. Jag hade en inre dialog med mig själv. Hur "fattig" jag än är så kommer jag ALLTID ha råd att skänka 100 kronor till någon som faktiskt har mer nytta av dem än jag.
Nu klurar jag på vad jag ska göra härnäst... Bli fadder åt något slags djur kanske, bara inte en fågel.

Kommentarer
Postat av: Allan Lindqvist

Bra där Moa!Själv stöder jag fonden för alzheimerforskning!Det ligger närmare mig känns det som.Själviskt,jag vet.

2010-11-29 @ 23:59:18
Postat av: Allan Lindqvist

Vitryggig hackspett har det lite kärvt.I fall du ändrar dig.

2010-11-30 @ 00:01:02
Postat av: Moa..

Pappa får du alzheimers får du flytta till Ymerplan! =oP Men va inte ledsen för det. Jag fångar en sån där Vitryggig hackspett och sätter i en bur. Så vet vi vart vi har er! =o)

2010-11-30 @ 07:02:45
Postat av: yvonne

Jo, duktigt gjort, men... passa dig så du inte gör som mammi, jag hjälper... ja , alla typ. Man kan ju få hjälpa sig själv också ; )

2010-12-04 @ 23:16:27
URL: http://passare

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0