He just gave it to me

Jag kinde of gillar dumma människor. Dumma som i korkade då alltså. Inte för att vara elak men det känns lite bra att kunna le (lite sådär hånfullt men ändå skämtsamt) åt någon och tala om "rätt". Och när folk är så dumma och bara ger det till mig så måste jag, jag måste...

Valfri bar, valfri kväll, valfri stad. Jag sitter och chitchatar med en valfri kille. Han verkar väldigt på, jag mindre på. Han leker cool. Jag gillar inte! Han frågar om jag lovar att inte slåss på matchen?! 1. Varför skulle jag slåss? Ser jag ut som en tjej som slåss? 2. Fotboll är fotboll för mig! Inte slåss. Hur som... Han hade tydligen lovat sin mamma att han inte skulle sloss! Killar som slåss, inte min typ. Inte i det sammanhanget iallafall.

Ni förstår kanske att jag inte hade något som helst intresse för den här killen. Även fast han var gårdare! Jag hade lätt gissat att han var AIKare om det inte var för hans djurgårds tatuering. Ni vet i dom där bokstäverna som man knappt kan tyda. Lame!

Iallafall. Vi pratar vidare...

Han: Jag ska plugga spanska och åka till Brasilien.
Jag: Eeh, du vet att dom inte pratar spanska i Brasilien?!
Han: Jag vet, dom pratar portugisiska.
Jag: Så varför ska du lära dig spanska?
Han: Dom pratar spanska i resten av sydamerika.
Jag: Men inte i Brasilien, så varför lära dig spanska för att åka dit?
Han: Men jag tror dom förstår om jag pratar spanska...

Jaa, kanske det och kanske inte... Men ja, dom förstår nog spanska bättre än grekiska iallafall! Hade han sagt att han skulle resa runt i resten av sydamerika också så hade ju spanska varit ett bra val. Men han skulle bara åka till Brasilien, för fotbolls VM. Då skulle ju jag kanske tycka att det var bättre att lära sig portugisiska. Alla tänker vi olika! Och tur är völ det, hur skulle jag annars kunna få mina "hånle" moments?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0