Kriterier för busschaufförer

Detta kanske inte gäller alla busschaufförer men jag är nästan helt säker på att det gäller för dem som jobbar för SL.

*Le inte, du får inte under några som helst omständigheter le.
*Säg absolut inte god morgon tillbaka, om någon nu skulle få för sig att säga det till dig.
*Försök så gott det går att undvika ögonkontakt.
*Om någon idiot skulle komma med bussremsa, stämpla då gärna lite på sneddden så man inte riktigt ser vilken rad stämpeln ska tillhöra.
*Säg för allt i världen inte vilken buss du ska fortsätta som när ni rullar in på stationen.
* Det är ok att stänga igen dörrarna när en person är halvvägs ut igenom dem.
*Om du nu måste säga någonting i högtalarna, låt då gärna så gravallvarlig som du kan.
*Kör så ryckigt som möjligt. Gärna snabba hårda inbromsningar!

Kommentarer
Postat av: nea

hahahhahah, klockrent moa!

2010-09-26 @ 11:07:50
Postat av: Rickard

Tycker det låter som buss chauförer överlag :P ialla fall dom dåliga :P

2010-09-28 @ 19:23:11
Postat av: Sara

Bor du i Stockholm? Det är det enda stället i Sverige busschaufförer är så, sthtlmare måste sluta tro att hela Sverige är så, Sthlm är fucked up! Jag vet för jag har bott där i typ hela mitt liv, men inte nu längre och här ler dom alltid och säger godmorgon osv :)

2010-10-02 @ 20:10:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0