SJs sätt att förvåna

Jag blev glatt överraskad när jag idag ringde till SJs kundcervice. Mycket kan bero på att jag hade en negativ inställning från början, då det stod på deras hemsida att de hade krongel med 0771 nummret. Så klart var jag uppretad lite redan där. Jag  tänkte; hur fan ska jag få tag på dom då? kan inte tänka mig att om jag langar iväg ett mail skulle det besvaras idag. Att de sedan hade typ 7 olika alternativ i första menyn (när jag ringde), där ett av valen var övrig information och jag inte hittade det jag ville bland de ytterligare 3 valen som fanns där. I frustration slängde jag på luren. Eller, ja, jag tröck på den röda lurknappen.

Efter att jag tagit några lugnande andetag ringde jag igen. Och se på fan, efter de informerat om de 7 olika alternativen, som faktiskt tog typ 30 sekunder så säger hon, att man bara ska hänga kvar för att få prata med en riktig person. Hon uttryckte sig lite annorlunda. Men iallafall. Efter det så har jag en man i andra enden på luren inom loppet av 20 sekunder. Fantastiskt!

Tack SJ, för denna yppelrigt bra servicen. Sen återstår det väl att se om tåget går som det ska klockan 8.25 imorgon bitti. ;o)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0