Lantliv

Var iväg på en utflykt med förskolan idag. Åkte till en bondgård utanfär Märsta. Jag tror jag var mer exalterad än barnen. Där fanns hästar, massor av hästar! Får och lamm, getter och killingar, en fet gris vid namn Sofia, en stor bocken Bruse, höns och tuppar (och en död höna som barnen blev väldigd fascinerad över), kalkon och några andra fåglar. Jag spenderade mest tid hos lammen. De snuttade på fingrar, hår, haka, näsa och kläderna - och var helt galet söta. Synd att jag inte hade någon kamera så jag kunde ta kort. =o(

Jag måste berätta om en så rolig kommentar en av barnen kläckte när vi stod och granskade den döda hönan. Vilket de gärna ville göra flera gånger om. Jag tyckte dock att den var väldigt äcklig! Jag säger något i stil med att de inte får röra den döda hönan för att det finns bakterier och så på den. Från ingenstans säger ett av barnen: "Den behöver nya batterier". Hahaha! Stackars barn, de vet inte mycket om verkligheten. Jag försökte förklara att den där hönan är död och kommer aldrig mer vakna. "Den är kaputt", sa jag för att förtydliga vad jag just försökt berätta.

Imorgon ska jag jobba på hotellet, på houskeeping där jag inte varit på typ ett år. Får väl se hur et går. Fast kan inte tänka mig att det är speciellt mycket som ändrats. Jag ska inte ens göra de vanliga sysslorna utan är inkallad på ett speciall mission. ;o)

Hej på er då - från en bonnemora. =oP

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0