Solen är gul…

Den är rund som ett hjul…

Aja, det kanske ni visste redan. Men det är en låt. Tror den ligger i top tio på trackslistan. NOT! Vi sjunger inte ens den på förskolan. Men det fanns en tid den var populär där.

Hur som, det jag egentligen ville komma fram till är att jag har ett så sjukt bra jobb. Jag verkligen älskar det! Jag har jätte bra kolleger. Tänk då på att jag byter ganska ofta eftersom jag hoppar runt mellan avdelningarn. Men jag har trivts jättebra med alla jag jobbat med. Barnen är för det mesta snälla och glada. Tror det har att göra med vädret. Vi är ute hela tiden. Så skönt! Vi äter mellis ute, precis så som det ska vara när vädret är bra.

Låt mig berätta om vad jag gjort idag. Började ganska sent så kom ganska lagom till fruktstunden. Ganska skönt att komma in så, då kan man pejla av vilka barn som är där. Repetera namnen i huvudet om det är några jag är osäker på. På förmiddagen var vi inne för första gången den här veckan. Jag gjorde en loppa i vanlig ordning (eftersom det typ är den enda jag kan göra med penna och papper, förutom att skriva). Vi la lite pussel, byggde ett torn. Sen var det dags för samling och sång innan lunchen. Efter lunch var det vila. Trots att det bara var fem barn som skulle sova så tog det sin lilla tid. Efter det var det dags för fröken Moa att ha rast.

Ute på gården på eftermiddagen blev det cykling, gunga på gungorna, mera cykling och lite lek i sandlådan. Mest cykling och gungor blev det. Så vi tackar lillebror Stefan, som satt upp gungorna. ;o)

Kommer ni ihåg dagiscyklarna? De här röda med stora hårda däck/hjul. Vi har några "vuxen" varianter på dem så man slipper sitta med knäna uppe i hakan. På en sån gled jag runt och körde lass med ungar. De sjöng Bää bää vita lamm och Imsevimsespindel. På sångfronten har utvecklingen inte gått så långt som ni märker, men i övrigt är förskolan väldigt utvecklad till skillnad från den tiden jag gick på dagis (som det faktiskt hette då).


Hittade en bild på en "dagiscykel". Det är allts någon random kid från nätet och inte någon från förskolan jag jobbar på.

En toppen dag har det varit! Och imorgon blir det nya tag. Tänk att jag längtar till jobbet. Känns så kul!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0