Rike

Det är myckt som händer i mitt liv just nu, samtidigt som det känns som att jag bara går och väntar. Idag har varit en väldigt bra dag. Jag och min systerdotter har spenderat hela dagen tillsammans. Vi har inte gjort något speciellt sådär, hon var med mig upp till jobbet för att fixa några grejer. Sen åt vi middag på restaurang. Mycket prat och skratt blev det. Det är så kul att se hur hon utvecklas. Man märker att det är en ständig tankeverksamhet i hennes huvud, och hon ställer så bra frågor. Känns bra att få lite egentid med henne ibland, blir lätt att minstingen får den mesta uppmärksamheten annars.

På kvällen åkte jag med Angelica och Magnus in till Uppsala. De skulle köpa grejer att fixa till i hemmet med. Jag knatade in på en El Giganten. Rackarns, man kan inte släppa in mig på en elaffär själv. Blir lätt att jag köper på mig prylar. Fast fina prylar! Det jag egentligen skulle ha var en extern hårddisk. Det lyckades jag faktiskt med, äntligen! Har sagt i sisådär fyra år att jag ska skaffa en. Är glad att jag gjort det nu, innan datorn kraschat. Hittad en jätte fin i metallicblå/turkos. På vägen ut han jag kära ner mig i en mobil (med knappar!), plockat på mig ett usb-minne, jätte fint grönt, och ett par hörlurar. Hörlurarna är jag nog mest nöjd med. De är mörkblå i metallic med dödskallar på. Det bästa med dem är att det är silikon pluppar som man stoppar in i öronen så musiken stannar där. Nu hör jag bättre och folk omkring mig hör mindre av min musik. Det uppskattas nog från båda håll.

Hemma hos Angelica och Magnus blev det pysselstuga. Nermontering av garderobsdörrar och slipning. Jag målade det lilla partiet av trä som sitter mellan garderoberna. Jag sandpapprade även knopparna och målade även dem. Blir väl ditkallad imorgon bitti för att måla ett lager till, färgen skulle tydligen torka åtta timmar där emellan.

Jag har även spenderat tid på att glo på Angelicas mage. Men bebben vägrade röra på sig. Tror han retas. Ska bli så spännande när han väl kommer ut. Jag längtar faktiskt! Angelica visade en jätte söt liten kilt de köpt åt bebis i Skottland. Ska bli fantastiskt att få se det lilla livet. Skyndad dig Rike, vi väntar på dig!


Bilden är helt fräckt snodd från Angelicas Facebook.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0