Vardagslyx

Har haft en så himla bra dag!

Jobbet: Började med att jag kom 45 minuter för tidigt. Gjorde absolut ingenting, jag hakade på min kollega till frukosten och hjälpte till att duka fram. Sedan tog vi emot barnen och åt frukost med dem. Jag åt dagisgröt! 1. man får säga dagis i det här sammanhanget, för när jag gick på förskola så hette det dagis. 2. vet ni vad dagisgröt är? 3. det är mannagrynsgröt, något som jag förknippar med min dagistid. 4. det är mycket gott!

Vill ni veta vad jag gjort på mitt jobb idag? Förmiddagen spenderades på gården, det innebar mycket lek i snön och spring. Sen samling med sång och till lunch. Efter lunchen hade jag rast. Det känns så konstigt att bara sitta still och inte göra någonting i 30 minuter, men ack så skönt. Efter det var det ut på gården igen, mera spring och lek. Sen inomhusaktiviteter. Vi lekte hårsalong! Min favorit. Jag som älskar att bli pillad i håret! Vi la även diverse pussel och hade mellanmål. Vad ska man säga? Livet på förskolan är härligt. Klart att barn kan vara bråkigt, men det väger lixom upp med allt det bra.

Efter jobbet åkte jag hem till pappsen. Vi åt en helt sjukt god älggryta som pappa lagat och så blev det semla och kaffe på det. Gott! Jag dog en stund på soffan, skönt!

Nu ligger jag i sängen. Konstigt tänker ni. Ja lite konstigt är det med tanke på att klockan inte ens är 23. Jag brukar ju sällan vara i säng innan midnatt. Kan säga att dagarna på förskolan tar ut sin rätt, jag är jätte trött om kvällarna. I både kropp och själ. Jag avslutade denna dag med aloeveralyx. Har köpt massa ansiktsprodukter som gör min hy lycklig. =o)

Nu ska jag lägga mig på spikmattan och läsa lite i min bok om drömmar tror jag. Eller bara lägga mig på spikmattan och låta John Blund göra sitt.

Godnatt mina kära!

Kommentarer
Postat av: janallan

Bra att du trivs på jobbet!Roligt att du gillade maten!

2011-02-09 @ 16:06:21
Postat av: Moa..

Ja pappa, så nu vet du va du ska locka me. ;o)

2011-02-09 @ 16:27:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0