Nytt år – nya ambitioner

God fortsättning på er då. Kan man säga det såhär långt i efterhand? Gjorde i för sig nyss det, så jag antar det.

Mitt nyår var great! Jag och min roomie Angelica åkte ju iväg till Edingburgh, Skottland. Var borta i fyra dagar och bara tog det lugnt. Det var så himla skönt! Vi gick på caféer, restauranger och pubar. På självaste nyårsafton var vi på Edinburgh's Hogmanay street party. Även fast det bara var vi två så hade vi så sjukt roligt. Skrattade så vi fick kramp i magen. Vi pratade med en skotte som hade en sådan brytning att vi fick gisa vad han sa. Angelica uppfattade att han frös och gav bort sina vantar. Vilken gentlekvinna. ;o) Själv hade jag bara en rolig kommentar att bjuda på (tyckte jag och Angelica iallafall).
Skotten: Brr, I'm so cold.
Jag. NO. You'r hot! ;o)

Efter det blev det mer öl och cider hävande. Sedan var vi redo för spöktåget. De hade som ett tivoli på festivalen. Vi skrattade så mycket på spökrundan att tårarna sprutade. Han som hade hand om karusellen blev jätte irriterad på oss, nästan lite arg. Det blev alltså inte så lyckat med den åkturen så vi prövade även på lustiga huset. Ingn bättre lycka där tyvärr. När vi lämnat festivalområdet och var påväg någon annan stans, vi visste inte riktigt vart, så hittade två killar oss. De ville ha med oss på allsång, vilket de fick också. Det började med oss fyra, sedan bara strömmade det till folk. Vi hade ett riktigt trevligt litet moment. Efter några rader av Wonderwall och lite hummande av Hallelujah kände vi att det fick vara nog. Vi fortsatte vår färd på Edinburghs mörka gator, vi spelade in en film, klappade en hund och önskade folk a happy new year. Vi trodde nog att vi var påväg hem, men vi hittade istället en bar. Några as äckiga shotts, diskussion med en engelsman och två Smirnoff senare var vi påväg hem.

Jag hade en väldigt bra start på 2011 och jag hoppas och tror att det här ska bli ett bra år. Det är inget nyårslöfte men någonstans känner jag att det är dags att återvnda. USA och Libanon, jag längtar varje dag. Jag vill så gärna dit igen. Och kanske händer det i år!



Allsång, Edinburgh, 2 timmar in på 2011





Kommentarer
Postat av: yvonne

kul, att läsa hur ni har haft det, vi har ju inte pratat såå mycke; ) Sist vi träffades åt å sov du ju. Lycka till på det Nya året, hoppas de blir som du vill. Puss Mammi.

2011-01-16 @ 11:32:56
Postat av: Anonym

kul, att läsa hur ni har haft det, vi har ju inte pratat såå mycke; ) Sist vi träffades åt å sov du ju. Lycka till på det Nya året, hoppas de blir som du vill. Puss Mammi.

2011-01-16 @ 11:33:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0