Öxabäck

Öxabäck är en tätort i Marks kommun i Västra Götalands län, ca 50 km från Borås. Samhället definierades som tätort 1970 då befolkningen steg över 200 personer.
Källa: Wikipedia

Öxabäck är även en storslagen partymetropol och jag tror att alla invånarna i byn var på Mathias och Linneas fest i helgen. Inte nog med att dessa buggexperter i från trakten var där, folk hade vallfärdat långanväg för att vara med om denna fantastiska fest. En av dem var jag som tog bilen och fyllde med Stockholmare (mer eller mindre) och körde 488,7 kilometer (enligt Eniro) för att 27 timmar senare återvända hem igen, själv. Det var det värt! Denna tillställning hade jag inte velat missa för något i världen.

Tack så mycket herr och fru Bergeld för en helt fantastisk afton!


Mitt lag som jag tävlade med i alla möjliga roliga grenar.


Jag tror att bugg är ett av huvudämnena i skolan i Öxabäck.


Annan "dans" förekomma också på dansgolvet.


Det underbara värdparets "bröllopsvals" (bugg).



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0