Clownshow

Detta har varit en väldigt bra midsommar med mycket skratt och lite alkohol. Dagen började dock för jävligt! Hade Thomas hund på besök. Hon väckte mig väl sisådär vid fem på morgonen med att stå och pipa bredvid sängen. Jag hade glömt bort att hon var här så jag vaknade med ett ryck när jag såg något vit-svart-grått-fluffigt stå och flåra mig i ansiktet. Jag är inte en morgonpigg människa så jag blev skit för bannad. Fräste åt henne och somnade om. Men nog fan var hon tillbaka och pep vid sju tiden igen! Då fick jag lite dåligt samvete för att jag vet att hon brukar gå ut väldigt tidigt om mornarna då Thomas ska åka och jobba. Så jag kravlade mig upp ur sängen, drog på mig valfritt plagg jag hittade nedanför sängen. Jag kan säga att jag inte var glad att se solen. Hunden fick pissa på närmsta gräsmatta, jag släpade in henne igen, trodde allt var frid och fröjd och gick och la mig igen. Men inte då! Vid nio var hon igång igen.

Efter jag bytt ut Thomas hund mot Thomas bil styrde jag mot Heby. Ett litet samhälle långt åt fanders utanför Uppsala. Där var det clowner som stod på schemat, närmare bestämt mina bästa clowner ifrån Libanon! Men innan deras show var det traditionellt svenskt midsommarfirande. Stången restes, det var spelmen som spelade bland annat på nyckelharpa, festligt tycker jag. När själva dansen började var det dock lite annorlunda. För runt stången hoppade det rund ett gäng araber, några rwander och burmaneser. Jag fick mig ett väldigt gott skratt.

Showen var fantastisk! Det är så kul att se hur mycket Circuna gruppen har utvecklats. Samar var stjärnan i numret, hon är ju så rolig. Jag skratta så tårarna sprutade. Tycker att Circuna hade det bästa numret, både humor och spänning. Rwanderna var ett stort gäng med grabbar som bjöd på en makalös akrobatshow. Dom var också riktigt duktiga. De andra numrena bjöd också till skratt.

Tillbaka i Märsta vankades det käk hos storasyster. Vilken afton! Här sparades det minsann inte på något. Sill, olika ostar, sallad och mer där till. Jag var mätt redan på förrätten. Sedan var det dags att brassa igång grillen. Majs, halomi, sparris, kött och lax. Det var ju ingen som behövde gå hungrig kan jag lova. Till efterrätt blev det en jätte god rabarber någonting tårta med fläder "sås" topping och jordgubbar på. Mums!

Vid 23.45 snodde jag skjuts med mamma och Jonas hem. Så tidigt har jag aldrig lämnat en midsommarfest innan. Och inte så nykter heller för den delen. En halv öl och två Bacardi breezer var allt jag drack, men jag åt desto mer. ;o)

Glad midsommar på er små grodor!

Kommentarer
Postat av: yvonne

Ja du Moa det lät som en väldigt bra dag raktigenom. Och jag tyckte också att de var kanon hos Lina, Thomas och barnen. Kul att farfar Leif kom också. Vi hade det också mysigt på Kvarngården, med god picknick, so mJonas gjort. ; )

2011-06-26 @ 11:05:07
URL: http://Mammi

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0