Fettisdagen

Och nog känner jag mig fet alltid. Nej, kanske inte fet, men tjock. Fast tjockissöndag är nästan värre. Då proppar man ju i sig allt vad man kommer över. Tänka sig att jag och Angelica har gjort det till en grej att ligga och käka popcorn och godis i sängen, innan vi somnar! Mysigt men ohälsosamt. Hur som. Det jag ville berätta var att min kära far bjöd in mig och systeryster + barn hem till honom idag. Egentligen hade han väl tänkt att vi skulle fika bara. Han känner ju mig ganska väl min far, så då sa han: "Men du vill väl ha käk också?". ATT jag vill! Så då blev det först tacos och sen kaffe med semla. GOTT! Mamma var så fiffig och bjöd in sig också. Jag är helt sjukt imponerad av pappsen som hade bakat semlorna själv! Till och med mandelmassan i mitten!! Dom var helt galet goda. Nu har jag dock lite dåligt samvete… Det får nog bli lite Zumba i min ensamhet.


Semla (inte den min pappa gjort)


Juste eftersom det är den internationella kvinnodagen idag så hjälpte vi inte till ett dugg. Pappa fick göra allt. Laga, servera, plocka bort. ;o)


Girl Power! ;o)

Kommentarer
Postat av: Mammi

Jaaa, vi var så duktiga allihop! Pappa som hade gjort sååå goda semlor, har aldrig i hela mitt liv ätit så goda. Och ja som bjöd in mig, duktig! Och vi som inte gjorde nått! Duktiga ; )

2011-03-15 @ 19:44:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0