Hemma

Eller? Är Sverige verkligen hemma? Jag börjar tvivla på det. Varför har jag alltid längtan bort till något annat. Jag känner ingen ro här, vill bara iväg. Jag får panik av tanken att jag skulle skaffa mig en egen lägenhet, kanske en bil, ett fast jobb. Ska mitt liv vara såhär, ett ständigt jagande på något nytt?

När jag kom hem till lägenheten idag bröt jag ihop. Satte mig ner på golvet och grät. Jag vill inte vara här. Har anmält intresse för diverse jobb i; Kanada, Spanien, Irland, Norge - alla hästjobb. Sökte även som volontät till ett stall Argentina. De har hört av sig. Tankarna finns även i Egypten, hittade en skola i Kairo, där jag tänkte plugga arabiska. Många idéer har jag. Ingen av dem inkluderar Sverige.

Jag vet att jag har min familj och vänner här. Men räcker det? De har ju sina egna liv. Och jag vill tydligen leva mitt i en resväska. Planer finns även i Libanon. Jag kan se mig själv där i en lägenhet i Beirut. Kanske för ett år eller två. Men vad ska jag jobba med?

Nu ringde min käre far och lättade upp stämmningen lite. En lunch på Brödis kanske? Märsta kommer alltid vara "hemma" för mig. Fast hemma är inget ställe jag vill spendeta allt för mycket tid i.


Jag på "slottet" i Saida, Libanon. Lyckan är obeskrivlig.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0