EN vän

Det är allt jag har här och det enda som håller mig kvar. Vist jag gillar mitt jobb, mitt liv och min livsstil är okej. Jag gillade mitt jobb i Sverige också. Mitt liv var också okej där. Jag älskar mina vänner hemma! Och min familj, det finns inga som er. Så vad fan gör jag här? Vad är det jag försöker bevisa? Vad vill jag uppnå med det här? Idag är allt bara piss. Jag vet inte farför, men jag mår piss!

En dag ledigt är det jag har. Den spenderar jag här på ett café och tänker på vad ni gör där hemma. Är i en konflikt med en av mina kolleger också. Varför? För att hon är en idiot. Och hon fick mig att förstå att här är man så jävla ensam. Jag är ensam, jag känner mig så jävla ensam. Trots att jag har människor omkring mig hela tiden. Vilka är dessa människor? Jag har ingen aning. Det jag vet om dem är vad de heter och vilket land de kommer ifrån. Ingen bryr sig egentligen. Jag bryr mig inte.

Man kanske bara skulle kasta in handduken, lyfta på hatten ock tacka för sig. Kanske kom jag hit för att inse; Borta bra, men hemma bäst. Nu vet jag vart hemma är!

Kommentarer
Postat av: Mammi

Men Moa :( hoppas allt är bättre i morgon. Så här har det väll inte varit hela tiden iaf <3 Det känns ju som du har haft det skoj. Tråkigt att ni är osams men din rumskompis har du ju. Snart kommer Camilla, sen kommer vi : ) Men är de bara skit så... Puss

2011-11-20 @ 20:17:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0