In love with a knight

I veckan var vi på en ny utflykt med jobbet. Denna gång åkte vi på någonting som jag sagt att jag vill se sedan jag kom hit. Kommer inte ihåg om de va någon reklamskylt eller vad det var. Hur som helst så åkte vi tillbaka till medeltiden. Det var hästar, riddare och vi åt med händerna. Det här är den absoult bästa utflykten vi varit på. Kan ha att göra med att jag älskar hästar och verkligen gillar "förr i tiden" när man slogs med svärd och ja, red på hästar. Showen var helt fantastisk. Fäktning, battles mellan riddare, och alla de där grenarna man har i tornerspel, som jag inte har någon aning om vad de heter. Under tiden tornershowen höll på satt vi och åt. Först på menyn var kycklingsoppa i skål, som vi fick dricka upp. Huvudrätten bestod att kycklingklubba, någon slags köttbit och potatis. Även detta åt vi med händerna. Vinet flödade och vi drack ur typ metallkoppar. Det var så jävla coolt! Alla som var och tittade var indelade i olika "lag" vi fick västar med olika färger. Så skulle man heja på sin riddare. Mitt lag, gul, hade den snyggaste riddaren, som jag för övrigt blev lite kär i. Jag hejade för kung och fosterland och skrek som om jag vore på en derbymatch. Det var så sjukt kul. Vet dock inte om Martin och Julian (som satt bredvid mig) håller med. De har nog numera tinitus.

Efter showen var slut så minglade vi lite. Vilket innebar att jag, Martin, Jonas, Julian, Sandra och Lisa satt och delade på vinflaskan Martin smugglat ut. Sedan var det någon flamenco dansuppvisning, som jag tyvärr missade. Jag och Martin satt och delade på en öl istället. Jo för att det var det enda vi hade råd med, då de inte tog kort.

Som ni nog förstår vid det här laget så var jag lite rund under fötterna. Så när min riddare helt plötsligt dyker upp i dörröppningen så tänkte jag inte över saken. Utan jag for upp ur stolen och skrek "min riddare", sprang mer eller mindre fram till honom där han stod och tog bilder med två barn. Efter barnen gått gick jag fram och förklarade. "I don't have a camera, I just want a hug". Varpå han svarar: "No english". Whatta fuck! Mitt hjärta brast och jag såg inte längre någon framtid med honom. Hur som helst så ville jag iallafall ha min kram. Så jag visade helt enkelt vad det var jag ville. Slog armarna kring mig själv. Och sen fick jag en kram av honom. Lyckan var total!

Resten av kvällen och natten tänker jag INTE skriva om. Riddar historierna tog slut där i borgen och resten av natten spenderades i ren 2000-tal anda, fulla ute på krogen, med andra fulla människor. Inget spännande alls med det.

Kommentarer
Postat av: Mammi

Moa, Moa. Vad ska jag säga. älskar dig och ditt sett, du är modig och galen. Men du måste passa dig för de där, som inte är så spännande. Var rädd om dig och polarnas tinnitus <3 Puss

2011-11-06 @ 13:35:24
Postat av: janallan

Håller med mammi.Roligt att läsa din blogg,jag kollar varje dag.

2011-11-07 @ 20:33:58
Postat av: lillasyster <3

Åh du är väll för underbar min lilla storasyster! Synd att han inte var något att hänga i julgranen den där riddaren ;)

2011-11-09 @ 17:55:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0