Life so far

På söndag kommer de första barnen till vårt hotell. Det är med skräck och spänning jag väntar. Det är jag och min fina roome som ska styra upp allt. Och vi vet inget om det här. Sceman och välkomstbrev ska fixas. När, var och hur detta ska ske vet vi inte riktigt. Än så länge har vi farit på många utflykter och sett fantastiska platser här på Tenerife. Idag var vi på en utflykt till en annan ö, La Gomera. Coolt! Igår var vi på en båttur med Free Bird. Såg både valar och delfiner. Eller jag såg iförsig bara delfinerna, men Martin såg även valar. Men som gamal Nya Zeeland bo har jag ju redan sett det där. Imorgon blir det utflykt till Teide. Ska bli spännande.

Annars rullar det väl på, helt ovanligt. Allt är annorlunda. Vi äter ute varje dag. Frukosten hemma smakar annorlunda, vattnet luktar apa och så gör även kläderna när man tvättar dem. Luktar inte alls sådär gott som hemma när man tar ut dem från tvättmaskinen. Vet inte hur jag ska få det här att kännas som hemma. Men jag trivs. Det är bara annorlunda.

Ska bli spännande att se hur det känns nästa vecka när jobbet rullat igång. Kanske man kan skaffa sig en vardag. Börja på gym kanske, hänga lite vid poolen som hör till våra lägenheter. Jag har hört att den finns, aldrig sett den. Planen är väl att jag ska lära mig lite spanska också. Men först ska jag jobba lite på finskan. Haha! Ja, mitt liv är som sagt annorlunda.

Hyvää yötä!

Kommentarer
Postat av: Mammi

Hej Moa, bra att du redan lärt dig lite finska ;)

Jag är ju dålig på att stava på alla språk, du vet ja kan många... hahaha! Minnä raka stansinuua <3

2011-10-07 @ 14:50:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0