Lifestyle

Livet är mycket annorlunda här än hemma i Sverige. Jag har en helt ny livsstil, på gott och ont. Jag har till exempel lagat mat hemma i lägenheten en gång sedan jag kom hit. Jag äter frukostbuffé och lunchbuffé på hotellet jag jobbar. På kvällarna blir det restaurang i samband med att jag brukar internet.

Självklart trivs jag med det, men det kommer ju inte att hålla i längden. Det blir förmodligen ändring på det när vi får internet hemma.

Jag har ett väldigt socialt arbete vilket innebär många middagar med teamet. Vi blir bjudna på olika restauranger, riktigt fina och bra restauranger, som vi i utbyte rekommenderar till våra gäster. Med väldigt gott samvete! Restaurangerna har verkligen klass. Som en rep är man lite VIP på många restauranger, barer och klubbar. Vi har rebaterade priser på många ställen och nog känner man sig lite "speciell".  

Detta är ett helt nytt liv. Det känns inte riktigt som jag. Jag trivs här och jag trivs jätte bra med mina arbetskamrater. Allra mest med min närmsta vän - kollega - och roome - Sandra. Jag är väldigt glad att jag har henne.

Någonstans i mig lever dock fortfarande drömmen om Libanon, att göra någonting "viktigt". Samtidigt kan jag se mig själv i det här företaget några år framöver. Bara resa runt och jobba på olika ställen i världen. Träffa massor av människor och lära känna nya kulturer. Och leva det här livet jag lever nu.

Någonting jag reflekterat över många gånger under min korta tid här på Tenerife är att när jag längtar efter någonting annat. Någonting i stil med hemlängtan, så är det Libanon jag tänker på. Jag har ett "hårband", som man har under sjalen (som muslimerna har), det luktar Libanon. Jag brukar ha det på mig när jag tvättar ansiktet. Det håller undan håret väldigt bra. Då längtar jag "hem".

Annars går jobbet väldigt bra nu. Vi har många fina ungar att leka med varje dag. Känns lite konstigt att detta är mitt jobb. Det är så olikt ifrån vad jag gjort innan. Även fast jag jobbat på förskola. Detta är någonting helt annat.

Vet inte varför det här inlägget blev så "djupt", det bara blev så. Jag tänker på er där hemma och saknar er en gnutta. Som vanligt är det ju så att jag så gärna skulle vilja visa er "min värld".

Ha en fantastisk helg. Själv ska jag hänga med Bamse och vinka farväl till barnen, med tillhörande föräldrar innan de åker tillbaka till kalla Norden. =oP

Kommentarer
Postat av: Mammi

Hej djuping ; ) Ja det blev lite djupt. Kul änndå att få läsa om ditt liv nu. Jonas och jag kommer nog i Januari, har jag sagt det? Men kan vi bo hos er då? Hej tjofrej, fina tjej <3

2011-10-23 @ 09:22:02
Postat av: Moa..

Haha... Mammi, nej de har du inte sagt. Men ni e så välkomna så! =o) Klart ni kan bo hos oss. Jag kan ta soffan.

2011-10-27 @ 20:22:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0