Tenerife

Nu har jag kommit hem. Eller ja, de som kommer att vara mitt hem de närmsta sex månaderna. Jag placerades på Tenerife. Jag är helt sjukt nöjd! Är lite osäker på vart jag bor bara. Jag och min roomie har inte riktigt kommit fram till vad området heter. Det ligger mellan Costa Adeje och Playa de las Americas, kan troligen heta Playa de Fañabe, men vi vet inte riktigt. Det finns inte med på Facebook.

Jag ska jobba som barnledare i både Bamse klubben och Super kids. Ska jobba på ett Blue Star Club hotel. Ni som känner er väldigt intresserade kan ju kolla på Frittes hemsida, och se vad det är för typ av koncept.

Idag har vi varit runt på (nästan) alla hotellen och tittat hur de ser ut, hälsat på de som jobbar där och presenterat oss. Jag, min roomie och två glada norrbaggar gick i cirka 5-6 timmar. Jo, ganska jätte röd är jag numera. Till slut fick det vara nog så vi hoppade över tre hotell. Hoppas det inte blir bakläxa! Resten av veckan ska vi åka på utflykter, och plugga. Känns som att jag redan älskar mitt jobb. Imorgon bär det av till Loro Parque, en djurpark med bland annat späckhuggare. Känns mäktigt att få se det. Men som sagt, det är jobb, och jag ska även lära mig och ta in mycket information denna vecka. Hjärnan kommer väl gå på högvarv.

Jag lovar att lägga upp bilder vid senare tillfälle. Det är lite mycket just nu. Ni som känner för att komma och hälsa på är mer än välkomna att bo hos mig och Sandra. Vi har en lägenhet med två sovrum, varsitt badrum, storarum, kök och två ballkonger. Bor centralt och cirka 10 minuter ifrån stranden. Ni får dock roa er själva då jag bara är ledig 1,5 dag(ar) i veckan.

Har lagt upp bilder ifrån Blue Academy på Gran Canaria på Facebook. Så ta en titt där tills vidare.

Puss och kram!
Ps: Det är i skrivande stund 31°C

Kommentarer
Postat av: Mammi

Spännande liv du har <3 puss

2011-10-05 @ 19:21:10
Postat av: janallan

Har du börjat jobba redan?Är det på svenska eller är det andra barn också?

2011-10-06 @ 14:58:12
Postat av: Mammi

Man kan alltså bo i vardagsrummet? Kan man köpa in sig på hotellfrulle, eller äter man hemma hos er? Och, ni kan ju inte dubbelboka då, för då blir det många i huset ; ) Är det så man får göra alltså, ta dit släkt och vänner? Är det rabbaten, typ. Jag är inte blondin, men man tror det i bland : ) Puss

2011-10-07 @ 14:55:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0