Blue Academy

Nu har jag varit på Gran Canaria i en vecka. Livet här är intensivt, socialt och väldigt roligt. Jag har funnit många nya vänner och trivs som fisken i vattnet. Det är väldigt mycket i skolan, men allt känns relevant och väldigt intressant. Har ännu inte fått reda på vilken destination jag hamnar. Men lovar att jag uppdaterar er så fort jag vet.

Jag bor tillsammans med en helt fantastisk tjej som heter Karin. Hon har blivit lite som en lillasyster till mig. Hon brukar oftast komma hem senare och har alltid någonting nytt att berätta. Henne kommer jag verkligen att sakna, om vi inte hamnar på samma destination! Hon påminner mycket om mig själv när jag var i 20-års åldern. Så full av liv! Inte för att jag ser mig själv som döende, men jag känner mig äldre när jag umgås med ynglingarna här. Men jag trivs i min roll.

Idag hade vi induviduellt samtal med lärarna. Det Lotta sa om mig kändes väldigt kul att höra. Hon sa att jag var mogen med båda fötterna på jorden. Att jag inte behövde framhäva mig själv. Som många andra här, kan jag tillägga! Det är många som gör väsen av sig bara för att synas och höras. Jag känner inte riktigt att jag behöver ta det utrymmet.

Imorgon ska vi vara med i Bamse klubben och se hur det går till. Vi ska även få lära oss Bamse gympa. Jag väntar med spänning!

Sedan vill jag även uppmana er där hemma att skaffa Skype! NU! Självklart saknar jag er och det skulle vara kul att prata lite. Man kan även ringa! Jag vet inte varför, men jag kan inte ringa ut, men jag kan ta emot samtal. Det kostar inte så jätte mycket för mig. Så kom igen!

Puss på er! Just ja, vill bara tillägga att det idag har varit 33°c här. ;o)

Kommentarer
Postat av: Merja

Vilken moa Lindqvist är du på Skype då? Vilken mail? Står det att du bor i nz? Aukland?

2011-09-29 @ 18:38:02
Postat av: Anonym

De e Moa som bor i ASuckland NZ. =o) Tror jag har min hotmail där. ;O)

2011-09-29 @ 23:11:42
Postat av: Mammi

Moa! Jag är så stolt över dig <3 Undrar bara hur du orkar ta så många farväl hela tiden. Kom din "lillasyster" med till Tenneriffa? Puss mammi.

2011-10-01 @ 17:10:50
Postat av: MOa

Min "lillasyster" blev kvar på Gran Canaria. =o( Jo, de e jobbigt me farväl. Men de e väl bara att vänja sig, blir ju var 6de månad framöver. =o/

2011-10-02 @ 17:34:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0