Sabaa w eshreen

Ja må hon leva ut i hundrade år… Eller, jag tror inte jag vill leva tills jag är 100. Men 90 kanske, om jag fortfarande är snygg då. Haha. Nu tular jag bara med er. Sjugosju när hände det? Visste ni för övrigt att det är jätte svårt för danskar att säga 27? Jätte sjov att höra. På dansk säger man sjyvogtyve.

Vilka år det har varit. Tänkte tillbaka på mina födelsedagar som varit. Det är inte många man kommer ihåg men några. När jag fyllde 15 firades jag med äggning och vatten av kompisarna i skolan. Jag fick mumsmums med ljus i av "mattanterna", två yngre killar, och Angelica tvättade mitt hår med såpa. Min 18-årsdag gick jag ut i Sthlm med min syster, hennes kompis Ninia och min dåvarande pojkvän Hajir. När jag fyllde 20 fick jag en hejdundrandes överraskningsfest. 23-årsdagen var min första dag i Libanon och Ashraf bjöd på tårta på Tmarbota. 25-årsdagen firades i Nya Zeeland. Ronja och Anna-Maria kom hem till mig med tårta som de bakat själva! På kvällen var jag på middag med min host family. Förra året bjöd jag på fika hemma hos min syster Lina, dom var dock inte hemma. Kommer inte ihåg vart de var. Men övriga familjen och vännerna var där. Jag tappade min Nikon kamera i golvet.

Nu är jag här på Teneriffa. Och han nyss insett att jag inte vet hur man stavar det på svenska , har alltid skrivit Tenerife. Har fått mitt första födelsedagskort som är skrivet på danska. Min fina granne och nyfunne vän Rikke hade lagt det, tillsammans med en öl, utanför min dörr i morse. Det är även första gången någon (några) sjungit "Ja må hon leva" till mig på finska. Ninni, min kollega, och två finka Bamsebarn sjöng den för mig på jobbet.

Visst är det fler födelsedagar jag kommer ihåg, men de här var nog de som etsat sig fast i minnet bäst. Tack alla fina för era gratulationer och tack för att ni finns och har funnits i mitt liv under alla dessa år. Jag är lycklig som har er. Nära eller långt borta spelar ingen roll, ni finns alltid i mitt hjärta.

Nu blir det ut och dricka en öl eller två. Imorgon blir det middag på något asläckert ställe. In my mind, men det blir säkert Malibu.

Over and out - nu simmar den här fisken vidare.

Kommentarer
Postat av: Mammi

Var det sjuårsdagen, som du fick pengar som var tejpat som ditt namn. De var ju trevligt, och otrevligt ;) :( Puss

2012-02-23 @ 20:54:38
Postat av: Moa..

De va när jag fyllde 10. ;o)

2012-02-23 @ 21:32:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0