Det gick fort...

God Jul, Gott Nytt år och Glad Påsk. Ja, jag säger glad påsk också för jag bloggar tydligen inte så ofta numera. Julen var över fort. Blev inget riktigt julfirande. Vi hade middag hemma med mina tjejer, och Emilia. Hemgjorda köttbullar, kyckling och sallad bestod vårt julbord av.

Nyår firades med alla TUI människor här på ön. Vi var på dragshow med middag. Firade tolvslaget där och sen blev det fest. Jag tog det dock ganska lugnt. Hjälpte en överberusad snubbe in i en taxi och skickade hem honom, för att två timmar hitta honom på exakt samma ställe. Vet inte riktigt vad som hände där.

Det nya året har jag hunnit bråka med en taxi chaufför, som kallade mig POTA. Aja baja på honom! Hängt med vänner, vi åkte på en liten tur med bilen och hade det jävligt chill. Jag har även hunnit bli matförgiftad, kräkt som en apa och fått ripuli. Men nu är det stabilt!

Det är även hög tid att söka ny destination. Så vem kommer och hälsar på mig i Turkiet, Kreta eller Cypern? Eller någon helt annan stans. Valen är många...

Känns lite konstigt att jag om cirka två veckor kommer veta vart jag ska åka härnäst, nu när man börjar känna sig som hemma här. Antar att det här är en känsla man får vänja sig med. Men det är ju lite såhär jag vill leva mitt liv; ett ständigt förflyttande. Inte för länge på ett och samma ställe. Fast inners inne längtar jag nog efter den dagen då jag vet att jag bara vill hem (var det nu än må vara) och skaffa mig ett liv på en fast plats.

Jag pratade med min kära vän Adam idag. Han tyckte jag skulle ta upp journalistiken igen: "Så frågvis som du är...", sa han. Han tyckte även att jag skulle göra något djupdykande reportage i Iran. Vet inte riktigt om jag tycker lika. Men nog måste jag erkänna att jag saknar det. Som fan! vissa stunder. Det går nog inte en enda dag då jag inte tänker på Palestina. Det kommer nog alltid vara det bästa och värsta jag gjort i mitt liv.

Men ja, god fortsättning på er!

Kommentarer
Postat av: Mammi

Moa, Moa, Moa... kul att du hade lite tid å skriva<3 Du kan väll tänka på Elin som fotograf då, ni kan väll ta tag i det och ha en liten byrå ;) Jobbigt att bli kallad pota!! ej okej!! pota kepario kan han va!! Nu ses vi snart, ska hämta passet i morgon, vill dock inte titta på det, dem har satt dit nån gammal kärring på det, vet inte vem det är!! ;) Puss på dig fina tjej<3

2012-01-04 @ 09:54:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0