Mitt team

Jag skulle nog säga att mitt team består av min, Sandra och Amira. Vi är ett väldigt bra team, och jag är glad att jag får ha just dem så nära i mitt liv här. Igår var vi however på middag med hela vårt team. Vi är ett ganska härligt gäng ändå. Även om vi inte träffar varandra så ofta så gillar jag dom. Insåg att jag faktiskt vet vad alla heter! Vi var på någon restaurang som hette något med apa. Maten var inte så bra. Men efterrätterna och efterdrinken var rysligt goda. Drinken var bäst! Cocos och jordgubb. En perfekt blandning av syrligt och sött. Mums!

Idag har jag lärt mig, ännu en gång, varför man inte ska använda uniformen när man inte är på jobbet. Amira och jag åkte en snabbis till köpcentret i närheten där vi bor. Och när vi var inne på Macadonia (ICA typ) kom det fram random svenskar och ställde frågor till oss. Den första frågade om det finns klorin i Teneriffa. Den andra frågade: "Har ni Nivea kräm". Eeh?? Menar hon om vi har det hemma då, eller trodde hon att vi jobbade på Macadonia? Men serviceminded som vi är hjälpte vi till så gott vi kunde. Och Nivea krämen stod ju faktiskt på hyllan mitt emot mig.
Det var den andra, eller första goda gärningen på dagen. Den andra (eller tredje) kom på parkeringen. Jag vet att det bor två ryska gubbar vid soptippen. En av dem frågade efter pengar av mig en gång. Idag tog jag initiativet att gå fram och se om de var "hemma". "Hello", ropade jag, i avsaknad av dörr, så jag kune inte knacka. En stackars skrupplig gubbe kikade upp ifrån sin "säng". "Oh, I'm sorry sir, did I wake you up?, I just want to give you some money." När han tog sig upp från madrassen, insåg jag att han hadde ont i benet. Jag kände mig jätte dum att jag först väckt honom, och sen fått honom att gå fram till gallret, för 1 euro. Imorgon ska jag nog ge dem mer pengar. Om de är hemma.

Annar är väl livet ungefär som vanligt. Jag är förkyld, som vanligt. Jobbet är dock inte som vanligt, eftersom min fina Sandra (kanske) brytit armen och måste vara hemma. Idag är vi inte på kina restaurangen, som vanligt. Utan vi har tagit oss hela vägen ner till stranden och sitter på en restaurang här. Nästa vecka blir väldigt ovanlig. Då kommer min mamma och pappa Jonas och bor med oss. Samtidigt kommer Jessica J, Angelica och lilla Rike! Tänk vad mycket lycka som ryms på ett och samma plan. Om de nu åker med samma plan? Jag hoppas så mycket att jag får ledigt nästa vecka!

Nu ska jag gå och snyta mig. Sen blir det vidare till Donken för eftrrätt! M&Ms McFlurry. Hur gott låter inte det?!

Kommentarer
Postat av: Amira

JAG TYCKER OCKSÅ ATT VI ÄR ETT BRA TEAM <3!

Puss från Amira!!

2012-01-19 @ 13:33:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0