Liv

Jag älskar djur mer än människor. Så är det bara. Vi har så många gatuhundar här i vårt kvarter och jag har gett namn till dem alla. Men ikväll har jag skaffat mig en riktig "solemate".
Jag kom hem ifrån beachbaren. Vi var där några stycken ifrån jobbet. Chitchattade lite och bara tog det lugnt. När jag kom hem låg det en hund utanför vår villa. Jag har sett henne förut och kallat henne vildhund. Men innan jag gick iväg hemifrån så hade Jim gett henne vatten utanför vår altan. Och där låg hon kvar. Jag kunde inte annat än lägga mig bredvid henne, snacka en stund och sedan somna tillsammans. Jag sov dock inte lika djupt som Liv. Hon hade drömmar och sprang i sömnen. Hennes tass viftade under mitt huvud, eftersom jag somnat på den. Sedan var det det här med mygg. Jag tror Liv är lite mer van än jag. Jag kunde absolut inte sova när myggen väl attackerade. Jag vaknade till och gick in i villan. Liv ligger kvar uppe på trappen. Om hon ligger kvar imorgon när jag går till jobber ska jag ge henne någon att äta. Djur är så okomplicerade, så lätta att älska!

Kommentarer
Postat av: Allan Lindqvist

Jag låg och sov under vattentornet en gång,blev väckt av en kollega,liite pinsamt.

2012-07-12 @ 01:19:35
Postat av: Mammi

Hahaha... pappa e rolig han ;) Men du Moa, hur är det med rabies+ Visst är de så att de är många hundar som springer runt, men de har en ägare änndå. Var försiktig <3 Puss.

2012-07-14 @ 19:05:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0