Klovn

Jag tänkte skriva ett inlägg förra veckan, men så krånglade sidan så jag skippade det. Vad har hänt sen sist då? Jo, jag har varit ledig 2 gånger, vi har haft kick off men jag har inte bråkat med någon taxi chaufför. Idag har jag även införskaffat mina första guld smycken! Jag tycker ju inte så mycket om guld, men ibland passar det bättre än silver, så jag får väl helt enkslt vänja mig.
 
Gröna fjädrar med guldkedlor. Är för övrigt en mini apelsinklyfta jag har under läppen. ;o)
 
 
Kick offen i söndags var super bra. Dagen började med quad safari i öknen. Fett kul! Vi stannade på i en "beduin by" (uppbygd endast för turister) och åt lunch där. Efter safarim åkte vi vidare till Aqua park. Jag, Maria, Heini och Jenni åkte gummibåt i en fors, jagade ryska små barn och arabmen, stänkte vatten på dom och paddlade förbi. Sen sov jag resten av dagen i vattenparken. Kvällen fortsatte på Spine hos några i guide teamet. Grillning och lekar stod på menyn. Mycket trevlig var det. Jag fick ett pris. =o) Månadens säljare! Den ni. Det har jag aldrig fått förut. I oktober månad var det alltså JAG som sålt flest utflykter. Kvällen avslutades i Naama Bay med party party.
 
På min lediga dag förra veckan insåg jag delvis varför jag älskar att leva som jag gör. Det var jag, Maria och Joanna som spenderade dagen i Sharks Bay. De snorklade och jag solade. Jag jobbar hårt när det är mycket att göra men jag är på semester en gång i veckan. Tänk er själva i Sverige jobbar man, är ledig två dagar i veckan, sparar pengar, åker på semester en vecka (kanske två). Jag är redan här! Så när jag är ledig så är det semester. Eller a. va konstigt det blev när jag försökte förklara det. Men men... Jag förstår vad jag menar. Livet är härligt kort och gott.
Dagen avslutades med en massage för 50 L.E. Så cirka 50 SKR. Inte illa!
 
Min ldiga dag idag blev dock inte fullt så lyckad. Jag och Maria (en annan maria än den förra jag skrev om) skulle bli as bruna idag. Vi hade laddat med olja och solhatt. Olja iallafall. ;op Hon textade mig på morgonen och frågade om jag var vaken och hade kollat ut. Det var mulet! Det har tillochmed regnat idag! Fi fan. Så idag blev det en tur till Il mercato, där jag införskaffade mina nya smycken. =o)
 
I övrigt händer det inte så mycket mer. Det är mestadels jobb som gäller. Fast det är kul det med. Just ja, jag har även börjat kika på en dansk seria Klovn. Jag förstår inte riktigt allt de säger, men jag har min kära danska Maria som förklarar. Målet är att jag inte ska behöva någon översättare när den här säsongen är slut. Good luck to me!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Allan Lindqvist

Månadens säljare!Du är jätteduktig!

2012-11-04 @ 18:13:59
Postat av: Mammi

Å va roligt Moa! Och va bra att du förstår dig, de låter bra tycker ja <3 God natt till dig, min fina tjej, var rädd om dig ;) (Hade en otäck dröm i natt :( )

2012-11-05 @ 22:23:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0