Charming Sharm

Jag undrar vart det här kommer att sluta. Vart än jag kommer så känns det som hemma på något vis. Är det mig det är "fel på". Har jag helt enkelt jävligt lätt för att anpassa mig? Jag gillade Sharm el Sheikh från första stund. Lite mer än andra ställena faktiskt. Fast det kan ju ha något med att göra att de pratar arabiska! =o) Jag gillar verkligen arabkulturen och araber. Det tackar jag Libanon och Palestina för. För det är ju knappast för att jag är uppvuxen i Märsta. Haha!

Det har verkligen varit intensivt första veckan. Mycket att lära och ta in, så ska man komma ihåg allt också. Jag har studdat hotellet, Nabq (området där hotellet ligger), Naama Bay, Old market. Har även varit på en och annan utflykt. Har ridit kamel i öknen, hälsat på beduiner, tittat på en stjärnklar himmel mitt i ingenstans (öknen). Har även åkt båt, de andra snorklade och dök, jag åkte bara båt. Har varit till en moské och en helt underbar kyrka. Önskade nästan att jag var en gnutta religiös när jag var där. Den var så vacker så man nästan fick tårar i ögonen. I veckan ska jag även studda St Catherine kyrkan och på lördag blir det en trip till Kairo.
 
Imorgon börjar allvaret. Våra finska gäster kom igår och imorgon ska jag ha min första service. Måste nog plugga lite på finskan tills dess. =op På torstag blir det ännu mer allvar, då våra första skandinaviska gäster kommer. Närmare bestämt Billund, Danmark. Det ska bli spännande. Jag är ju för er som inte visste det den skandinaviske guiden, så det är jag som ska ta hand om dom, vilket innebär prata danska! Och för er som inte visste det så är inte jag dansk och inte heller så bra på att prata danska. Men jag ska göra mitt bästa. Jag tror jag är mer nervös och orolig över det här än jag tror. Jag har drömt helt sjukt mycket på sista tiden. Och enligt min "Drömmar A-Ö" bok så tyder dom på orolighet. Jag har en konstant dialog med mig själv i huvudet om att det kommet att gå bra. Kanske därför jag har konstant huvudvärk också?
 
Det kommer gå bra, det kommer det. Samtidigt som jag håller på att gå i bitar av allt man ska hålla koll på i samband med min nervositet så längtar jag faktiskt till gästerna kommer. Jag vet att det kommer bli bra, det kommer det.

Kommentarer
Postat av: Allan Lindqvist

Hej!Roligt att du trivs.Alltid roligt att läsa din blogg

2012-10-11 @ 20:53:37
Postat av: Mammi

Jag håller med pappa. Och jag erkänner, har inte varit inne och läst, men... de är för att du inte skrev så mycket ett tag. Jag trodde inte du han nu heller, men eftersom jag ser att de inte är nått uteliv (förutom taxi resor) Så kan du kanske hinna mer nu då :) Så nu ska jag ha koll, god natt min lilla boll <3

2012-10-24 @ 20:36:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0