Guide life

"You look like you've been partying the whole night"
– I feel like I've been partying the whole night!
 
I wish. Men så är det bara på arrival day. Fötterna gör ont, huvudet värker och maskaran rinner ner under ögonen. Welcome to guide life! Men jag klagar inte. När jag kommer hem på kvällen visst fan är jag trött som aset, men jag är nöjd med det jag åstadkommit under dagen. Och jag är stolt över mig själv!
 
Tänkte på det senast här om dagen. När jag gick i skolan var hålla föredrag inför klassen det värsta jag visste. Jag mådde nästan illa. Många gånger var man ju "sjuk" bara för att slippa. Idag pratar jag inför minimum 40 personer på språk jag inte ens kan. Jag gör mitt bästa och det känns inte alls jobbig att prata inför alla dessa människor. Och jag har tillochmed kommit över min mikrofon "skräck" som jag hade i Bodrum. Där hade jag inge problem med att tala inför grupp men jag hatade att prata i mikrofonen på bussarna. Idag freebasade jag helt på bussen jag sände. Känndes inte alls jobbigt!
 
Imorgon blir det en ny utmaning. Jag ska ha hotel walkabout med danskar, norskar och svenskar. Det kommer bli minst sagt… intressant. Lite nervös är jag allt, men det ska nog gå bra. =o)


Kommentarer
Postat av: Allan Lindqvist

Inte behöver du "hittepå"-norska,min morfars far kom från Norge och Jämtland tilhörde ju Danmark/Norge långa tider.Du har det i generna!

2012-10-26 @ 10:19:05
Postat av: Mammi

Du e så duktig så Moa ;) Stolt som Tuppen! Men ja är väl mer en höna! I dag träffade jag Marie, din gamla fröken från Freja. Helt otroligt, hon har gått i pension och såg inte en dag äldre ut än när hon jobbade med dig. Hon frågade om dig vad du gör, hur gamal du blivit osv. Hon kunde se dg liten och springandes runt ;) Jag berättade om din blogg. Hoppas hon hittar hit. Puss <3

2012-11-01 @ 20:12:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0