Working nine to five

Ha! Eller inte... Jobbar mer 9 - 20. Det är helt sjukt klockan är inte mer än 21 och jag är trött. Vet inte om det är ett tecken på att jag börjar bli gammal eller att det är att jag jobbar för mycket. Idag har jag i för sig varit trött hela dagen, så det kanske är något annat fel på mig?
 
Annars händer det inte så mycket här i Sharm. Mest jobb och mer taxi-bråk. Att man alltid ska behöva bli arg på dess dumma chaufförer! Sist blev jag riktigt förbannad på någon random snubbe chaffisen tog med sig i bilen. De slutade med att jag kasta chips på honom och sen krävde vi att han skulle bli avslängd, vilket han också blev. Men då förståss var jag tvungen att bli förbannad på chauffören när vi kom fram till hotellet och han ville ha mer betalt för att det låg chips i hela hans bil. Fan heller! Det var väl inte jag som tog med fanskapet i bilen. Eller?!
 
Mycket jobb som sagt och det tar på krafterna att vara både svensk, dansk och norsk! En roll jag jobbar väldigt hårt med måste jag säga. Min danska suger! Normännen är lite lättare att ha att göra med, då de förstår min hittepånorska/svenska. Danskarna där emot… Jag är tveksam. Det är kul iallafall. Jag är jätte göad att det börjar komma fler svenska flyg också. I tisdags hade jag min första helsvenska hotelwalkabout. Awesome! Det gick så mycket lättare och jag kände mig mer säker är jag bara behövde prata svenska. Det flöt liksom på. Jag behövde inte tänka vad handduk, nyckelkort, långgrunt o.s.v heter på de andra skandinaviska språken.
 
Imorgon har vi nya arrivals och då kommer Stockholm! Hittils har vi bara haft skåningar och göteborgare. Inge fel på dom, men Stockholm i mitt hjärta lix! Imorgon kommer även Oslo, Billund och Köpenhamn. Det vill säga att jag kommer ha väldigt massa många folk på min WA på fredag. Och jag måste prata fejk danska och hittepånorska. Men men... En dag vaknar jag och kan det flytande. Kommer dock inte hända den här veckan. *suck*

Nej nu ska jag faktiskt fixa lite naglar och så, så man är top notch för morgon dagen!

Kommentarer
Postat av: Mammi

Va roligt att du inte är så trött så du inte orkar skriva ;) Har inte vant mig vid att gå in å kolla bara <3

2012-11-01 @ 20:17:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0